جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید معاون سیاسی بسیج اساتید قم از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علیزاده گفت: حوزه و آثار حوزوی نماد تمدن نوین اسلامی است و حوزه باید بتواند این را منعکس کند؛ چرا که در سینه ها و درلابه لای قفسه های کتابخانه ها این تمدن نوین اسلامی شکل نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده معاون سیاسی بسیج اساتید قم امروز در حاشیه بازدید از رسانه رسمی حوزه،در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مدیرکل اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه  و سردبیران خبرگزاری و هفته نامه افق حوزه  گفت: سابقا آغاز به کار و شروع فعالیت یک رسانه در حوزه شبیه یک معجزه بود و با سختی هایی همراه بود.

وی گفت: ایجاد و همچنین تداوم  رسانه حوزه، یک حرکت جهادی و انقلابی بود و رفع نیاز دین، حوزه و روحانیت به رسانه و اگر با انگیزه های الهی باشد مقدس نیز می باشد.

* ضرورت ایجاد تمدن نوین اسلامی

معاون سیاسی بسیج اساتید قم افزود: اگر قرار است، نظام اسلامی با محوریت حوزه به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی که مد نظر ولی امر مسلمین جهان قرار دارد حرکت کند، در این جهت باید از همه ظرفیت های خود به نحو احسن استفاده کند و هرچه در توان دارد را به کار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده  افزود: کسی می خواهد افکار و مبانی این تمدن اسلامی را پردازش و تجریه و تحلیل کند و سپس نتیجه آن را منعکس نماید، باید ببیند از چه راهی می توان این کار مهم را انجام داد، آیا در عرصه کتاب است؟ آیا حوزه های هنری است و یا انواع و اقسام هنر تا هنر هفتم این ظرفیت مهم را می تواند ایجاد کند؟ و باید دید که کجا قرار است زمینه سازی و بسترسازی تمدن نوین اسلامی ایجاد شود که  با دقت در فرمایشات مقام معظم رهبری به این نتیجه می رسیم که رسانه بستر بسیار مناسبی است.

*رسانه بستر مناسب ایجاد تمدن نوین اسلامی

معاون سیاسی بسیج اساتید قم تاکید کرد: یکی از بسترهایی که به ایجاد تمدن نوین اسلامی کمک می کند، رسانه ها هستند و در ایجاد این گفتمان می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده افزود: حوزه  و آثار حوزوی نماد تمدن نوین اسلامی هستند و حوزه باید بتواند این را منعکس کند، چرا که در سینه ها و قفسه های کتابخانه ها این تمدن نوین اسلامی شکل نمی گیرد.

معاون سیاسی بسیج اساتید قم تاکید کرد: توقع این است رسانه حوزه یا به طور کلی رسانه های حوزوی همواره رسانه برتر و محور باشند و لازمه این کار پرهیز از محافظه کاری، داشتن شجاعت، رعایت ملاحظات و همچنین کادرسازی رسانه ای مناسب است.

*توجه کامل بر ایجاد هیئت های اندیشه ورز

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده گفت: توجه به مخاطب عام  و تشکیل هیئت های اندیشه ورز از موضوعات مهمی است که باید این رسانه به آن توجه ویژه داشته باشد، چرا که مقام معظم رهبری حتی برای مجلس خبرگان نیز توصیه به تشکیل هیات های اندیشه ورز داشته اند.

* رسانه حوزه  در راستای اهداف اسلام و انقلاب بر افکار عمومی مخاطبان خود  اثرگذاری کند

معاون سیاسی بسیج اساتید قم خاطر نشان ساخت: امروزه دشمن با همه توان خود به میدان آمده است تا با ایجاد جنگ و عملیات روانی خود اثرگذاری خود را به حداکثر برساند و رسانه حوزه نیز باید با آگاهی کامل از این توطئه به مقابله با آن بپردازد و  در راستای اهداف اسلام و انقلاب بر افکار عمومی مخاطبان خود اثرگذاری کند.

وی در پایان افزود: نیروهای انقلابی با هم گرایی و وحدت خود باید به دنبال انسجام داخلی بوده و با فکر پیشرو و روش های نوین که متناسب با نیازهای جامعه بوده در مقابل تهدید های متنوع دشمن ایستادگی کند.

*حرف از جدایی دین از سیاست حرف از جدایی ذات از ذات است

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده گفت: سابقا گفته می شد که طلبه ها وارد مسائل سیاسی نشوند و حال آنکه طلبه از لحاظ ماهیت سیاسی است؛ یا باید کلا سکولار شد و کاری به سیاست نداشت و یا اگر قائل به عینیت دین و سیاست هستیم، اگر بخواهیم حرف از جدایی دین از سیاست بزنیم به قول امام راحل جدایی ذات از ذات است.

معاون سیاسی بسیج اساتید قم در پایان خاطر نشان ساخت: بزرگترین کار سیاسی را امام راحل با تکیه بر حوزه و حوزویان انجام داده است؛ حوزه امروز انقلاب بزرگی را انجام داده است و  به خوبی می توان گفت ماهیت حوزه و طلبه به جز سیاست چیزی نیست؛ انقلاب اسلامی در ایران همه تئوری های انقلاب در سرتاسر جهان و همه معادلات ابرقدرت ها را برهم زد؛‌مایه تعجب است که بعضی ها می گویند طلاب نباید وارد مسائل سیاسی شوند.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مدیرکل اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه گزارشی از فعالیت های رسانه رسمی حوزه  ارائه کرد.

 

 

۳۱۳/۳۲

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha