پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
توکل

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: پیامبر (ص) می فرماید نفوس بد نزنید چرا که این اتفاق برای شما رقم خواهد خورد، توکل به خدا بلا ها و اتفاقات بد را رفع می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مهطر با اشاره به برکات ذکر صلوات، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام وعده قطعی داده اگر گناهکاری بر من صلوات بفرستند، واجب است که شفاعت کنم.

وی با اشاره به صفات مومن، افزود: خوش رویی در صورت و پنهان کردن حزن و اندوه در دل یکی از صفات های مومنواقعی است، برخی فکر می کنند که فقط باید با بندگان باید خوش برخورد بود در صورتی که باید با خداونند نیز خوش برخورد بود.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: باید از خداوند به خاطر نعماتی که به ما داده است تشکر کرد امام متاسفانه برخی افراد در برابر اهل بیت(ع) و نعمت هایی که خداوند به آنان داده است ناله می کنند.

وی تصریح کرد: نا امید شدن از رحمت خداوند یکی از ویژگی های شیطان است، جامعه نباید در برابر نعمت های خداوند ناشکر باشد و ناله کند بلکه باید به خاطر نعمت های فراوان و همچنین نعمت امنیت شاکر خداوند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد عنوان کرد: خوش رفتار بودن انسان علامت نزدیک شدن فرشتگان به اوست ولی ناراحت و ناامید شدن از رحمت خداوند نشانه نزدیک شدن شیطان به انسان است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) می فرماید نفوس بد نزنید چرا که این اتفاق برای شما رقم خواهد خورد، توکل به خدا بلا ها و اتفاقات بد را رفع می کند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha