سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات با ‌آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز خدمات همه سودمند و مفید هستند ولی این خدمات باید جنبه طریقی پیدا کنند نه موضوعی، گفتند: فعالیت‌های مرکز خدمات نباید موجب شود طلاب و روحانیون در قم بمانند، بلکه باید آنها را به هجرت از قم تشویق کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله سبحانی امروز در دیدار رئیس و جمعی از مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با آرزوی موفقیت برای کارکنان این مرکز در خدمت به طلاب، گفتند: نیمه ماه مبارک رمضان مصادف است با ولادت امام حسن مجتبی(ع) فریادرس بی‌نوایان و افراد محتاج؛ و شما باید چنین شبی را ارج نهید، چراکه به کار شما ارتباط دارد.
ایشان با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز خدمات همه سودمند و مفید هستند ولی این خدمات باید جنبه طریقی پیدا کنند نه موضوعی، تصریح کردند: فعالیت‌های مرکز خدمات نباید موجب شود طلاب و روحانیون در قم بمانند، بلکه باید آنها را به هجرت از قم تشویق کند.
این مرجع تقلید ادامه دادند: باید کاری کنید که امکانات در قم موقت باشد به‌گونه‌ای که پس از اتمام تحصیلات، طلاب به شهرهای خود بازگردند و در آنجا نیز از همین امکانات بهره‌مند شوند.
ایشان بیان کردند: تمرکز طلاب و روحانیان در قم باعث شده است برخی مناطق کشور از کمبود روحانی رنج ببرند؛ خالی بودن روستاها از روحانی باعث می‌شود دشمنان ما به راحتی و بدون مشکلی در آن مناطق فعالیت کند.
معظم له ابراز داشتند: با گسترش فضای مجازی عقاید مردم در خطر است و وظیفه روحانیت است که در مناطق مختلف کشور حضور داشته باشد و از عقاید مردم دفاع کند.
ایشان افزودند: در گذشته اگر طلبه‌ای مریض می‌شد مشکلات بسیاری برای درمان و مداوا داشت و جای مشخصی نبود که مراجعه کند، ولی الحمدلله با تأسیس مرکز خدمات به دست رهبری(مدظله‌العالی) طلاب در زمان مواجهه با این مشکلات دغدغه کمتری دارند و با آرامش بیشتری می‌توانند به امور طلبگی خود بپردازند.
حضرت آیت‌الله سبحانی خطاب به کارکنان مرکز خدمات گفتند: خدمت را برای خودتان وظیفه الهی و شرعی بدانید و در پاسخگویی به طلاب، پیش‌قدم باشید؛ این روحیه را در خود تقویت کنید که اگر گره‌ای از طلاب گشودید، حس خوشحالی و مسرت در شما به وجود آید.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات در سال گذشته ارائه کرد.
انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha