جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ |۳۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 7, 2024
دانش آموزان اشکذری

حوزه/ دانش آموزان مدارس اشکذر با ارسال نامه ای به رئیس آموزش و پرورش، اختصاص یک روز برای دعا در حق پدران و مادران را بر اساس دعای ۲۴ صحیفه سجادیه در مدارس شهرستان خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، ابتکار زیبای دانش آموزان اشکذری «روز پدر و مادرها» در مدارس برگرفته از دعای ۲۴ صحیفه سجادیه تا دست‌بوسی بابا مامان‌ها از روز میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها آغاز شد و دانش آموزان تصمیم گرفتند برای تداوم این طرح فرهنگی نامه‌ای به رئیس آموزش و پرورش شهرستان اشکذر بنویسند که به شرح زیر است:

به نام خدا
جناب آقای الیاسی ریاست محترم اداره آموزش و پرورش اشکذر

با سلام و خدا قوت به شما

ما تعدادی از دانش آموزان شهرستان اشکذر به مناسبت واقع شدن روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، امسال در روز یکشنبه پیشنهادی خدمتتان داریم که در شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان اشکذر تصویب کنید تا یکشنبه‌های مدارس به نام «یکشنبه‌های احترام به پدر و مادر و دست‌بوسی آنها» نام گذاری شود.

شاید اهمیت این امر بر اساس آموزه‌های قرآنی و روایات اهل بیت علیهم السلام واضح باشد اما به همین جمله امام خامنه‌ای عزیز بسنده می‌کنیم که فرمودند: «باید کاری کنیم که بچه‌ها دست مادر را حتماً ببوسند؛ اسلام دنبال این است. فرزندان خانواده نسبت به مادر تکریم داشته باشند هیچ منافاتی ندارد این تکریم نسبت به مادر، با آن حالت عاطفی و خودمانی که بین فرزند و مادر وجود دارد: هیچ منافاتی ندارد این احترام باید باشد».

پیشنهاد می‌شود در «یکشنبه‌های پدر و مادرها» دعای صبحگاهی مدارس بر اساس دعای ۲۴ صحیفه سجادیه که دعایی برای عظمت پدر و مادر هست تنظیم شود و مدیریت، مربیان و معلمان در یکشنبه‌ها بخواهند تا بچه‌ها دست بابا مامان‌ها را در آن روز ببوسند.

لازم به ذکر است ما دانش آموزان با کمک مربیان خود دعای صبحگاهی با این مضمون را تنظیم کرده‌ایم که می‌توانیم در صورت صلاح و تصویب در شورای اداری آموزش و پرورش خدمتتان ارائه کنیم.

اقدام جالب دانش آموزان اشکذری در احترام به والدین + فیلم و عکس

اقدام جالب دانش آموزان اشکذری در احترام به والدین + فیلم و عکس

اقدام جالب دانش آموزان اشکذری در احترام به والدین + فیلم و عکس

انتهای پیام / ‏۳۱۳/‏۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha