جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: کردستان ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف همچون گردشگری، مناظر طبیعی و خدادادی، اماکن تاریخی و مرزها برای توسعه دارد، اما آن طور که شاید و باید به آن توجه نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، مدیرکل و معاونین گمرک استان کردستان، صبح امروز به مناسبت روز گمرک با نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در این دیدار با اشاره به مشکلات مطرح‌شده در حوزه گمرک و مرزها، از پیگیری این موارد خبر داد و اظهار داشت: مسائل، مشکلات، مطالبات و اطلاعات حوزه‌های مختلف از جمله گمرک را برای پیشبرد اهداف کاری در استان، جمع‌آوری کرده و به مراجع ذی‌ربط منعکس می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه در اولین فرصت کاری از مرز باشماق بازدید کرده و مسائل و مشکلات حوزه گمرک را از نزدیک بررسی و منعکس می‌کنیم، افزود: امیدواریم مشکلات این مرز مرتفع شود تا تجارت و روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و عراق روز به روز تقویت شود.

وی با بیان اینکه در کار اجرایی دولت دخالت نمی‌کنیم، گفت: مسائل و قوانینی که نیاز به مصوبه خاص داشته باشد را به مسئولان کشوری منعکس و پیگیری هم خواهیم کرد. امیدواریم در این دوران جدید تغییر و تحولاتی اتفاق بیفتد که منجر به حل مشکلات مردم شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی بیان کرد: کردستان ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف همچون گردشگری، مناظر طبیعی و خدادادی، اماکن تاریخی و مرزها برای توسعه دارد اما آنطور که شاید و باید به آن توجه نشده است.

خلیل حیدری، ناظر جدید گمرکات استان کردستان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت گمرک و مرزها، عملکرد و اقدامات انجام شده، به چشم‌انداز و برنامه‌های پیش‌رو پرداخت و اظهار داشت: این حوزه ۱۸۰ پرسنل در سطح استان داشته که ۲۵ نفر آنان بانوان و مابقی آقایان هستند اما نسبت به چارت اداری، ۵۵ نفر نیروی انسانی کم داریم و دولت در ۱۲ سال گذشته مجوز استخدامی در این سازمان نداده است.

وی با بیان اینکه میانگین سنی پرسنل گمرک استان ۴۹ سال و میانگین سابقه کاری ۲۶ سال است، افزود: در دو سال آینده در سطح کشور ۲۵۰۰ نفر نیرو و در کردستان نیز چند نفر بازنشسته می‌شوند، که با مشکل کمبود نیروی انسانی بیشتر مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha