سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین زمانی

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه گفت: کتاب «خون دلی که لعل شد» کتاب بالینی اساتید دوره ولایت فقیه است و کتاب شرح اسم را باید طلاب بخوانند تا جامعه قدر مقام معظم رهبری را بیشتر بداند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین زمانی دیروز در مراسم ختتامیه دوره تربیت مربی ولایت فقیه (اساتید سطوح عالی حوزه‌های علمیه کشور) در جوار حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه ۳۰ محور در بحث ولایت فقیه مدنظر بوده است، گفت: آشنایی با ابعاد شخصیت مقام معظم رهبری از موضوعاتی است که بیشتر می‌بایست به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه در کنار مسئله وجوب اطاعت از ولی فقیه، موضوع آشنایی با شخص ولی فقیه نیز برای مخاطب لازم است، ابراز کرد: جامعه با زهد، شجاعت و سوابق امام راحل و ابعاد زندگی شأن آشنایی زیادی دارد که البته معتقدم ابعادی از شخصیت ایشان هنوز برای افراد آشکار نشده است.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه البته شناخت جامعه نسبت به مقام معظم رهبری کم است، اظهار کرد: اگر این شناخت به طور جامع شود خود به خود شیفتگی نسبت به ایشان احساس می‌شود؛ بنابراین، این شناخت لازم است. جامعه ما هنوز نسبت به ابعاد شخصیتی و فضائل و دیدگاه‌های ایشان شناخت جامعه ندارد و حوزویان باید برای اطلاع رسانی در این زمینه اقدام کنند.

وی ادامه داد: به نظرم، کتاب «خون دلی که لعل شد» کتاب بالینی اساتید دوره ولایت فقیه است و کتاب شرح اسم را باید طلاب بخوانند تا جامعه قدر مقام معظم رهبری را بیشتر بداند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با اشاره به ویژگی‌های سیاستمداری و اجتهاد، مفسر قرآن، شاعر، سابقه مبارزاتی با طاغوت و چشیدن درد مبارزه و جانبازی، اشراف بر رشته‌های علوم انسانی و اسلامی و امکان آشنایی تخصصی با موضوعات مربوطه و همچنین، هوشمندی سیاسی و قدرت دانش ورزی سیاسی، شجاعت و نترسیدن از قدرت‌های عالم و زهد و… را از ویژگی‌های شخصیتی امام خامنه ای به عنوان یک رهبر در جامعه اسلامی برشمرد که افراد جامعه می‌بایست آن را بدانند.

این شاگرد رهبری در مشهد، با بیان اینکه وضع زندگی ایشان در قبل و بعد از انقلاب یکسان است، گفت: ابعاد شخصیتی رهبری را جمع آوری و ارائه دهید که در نتیجه مردم به سخن ایشان دل خواهند داد.

انتهای پیام/‏۳۱۳/‏۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha