دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 1006040
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
عمامه گذاری مدرسه گوهرشاد

حوزه/ در مراسمی جمعی از طلاب مدرسه علمیه گوهرشاد مشهد به دست حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی معمم شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در حاشیه درس خود در جمع طلاب مدرسه علمیه گوهرشاد مشهد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، با اشاره به فضائل و برکات ماه رجب، نسبت به بهره‌مندی از فیوضات معنوی آن تأکید و این ماه را فرصتی مغتنم برای تقرب به ذات اقدس الهی و کسب ارزش‌های معنوی، خودسازی و آمادگی روحی برای ورود به ماه مبارک رمضان دانست.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به عمق‌بخشی و معرفت افزایی دینی در جامعه تأکید و ابراز کرد: موضوع تعمیق و بالا بردن معرفت دینی جامعه ازجمله رسالت‌های مهم روحانیت است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه شور و احساسات در جای خود بسیار خوب است اما در کنارش باید عقلانیت و معرفت دینی نیز وجود داشته باشد، اظهار کرد: حتی در خصوص زیارت، در روایات دینی بر زیارت بامعرفت تأکید شده، زیرا این نوع زیارت است که ثمره بیشتری در پی دارد و موجب تحول انسان می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی ایجاد شناخت در جامعه نسبت به مقام والا و جایگاه حقیقی ائمه اطهار (ع) را از دیگر وظایف روحانیون برشمرد و تصریح کرد: منبر جایگاه تبیین معارف دینی و معرفت افزایی است که روحانیون باید از آن برای عمق‌بخشی به باورهای دینی جامه به‌ویژه جوانان استفاده کنند.

گفتنی است، طی این مراسم که در پایان جلسه درس مکاسب تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، جمعی از طلاب مدرسه علمیه گوهرشاد مشهد به دست حجت‌الاسلام والمسلمین مروی معمم شدند.

انتهای پیام/‏۳۱۳/‏۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha