پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تصاویر/ نشست مدیران تشکلهای دینی فعال در عرصه بین الملل

حوزه/ نشست بررسی فعالیت های تشکل های دینی حوزه در عرصه بین الملل با حضور قائم مقام مدیر حوزه در امور استان ها و مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست بررسی فعالیت‌های تشکل‌های دینی حوزه در عرصه بین الملل که با حضور قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها، مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه و مدیران این تشکل‌ها، در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در عرصه بین الملل زمینه‌های زیادی برای ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام وجود دارد و ما در قبال این استعداد مسئول هستیم.

وی جهاد تبیین را یکی از مهمترین وظایف حال حاضر روحانیون و مبلغان دینی دانست و گفت: مقام معظم رهبری این موضوع را آنچنان مهم می‌دانند که در دیدار با اقشار مختلف جامعه آن را مطرح کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه سپس در این نشست بیان داشت: در حال حاضر اقداماتی انجام گرفته است تا این تشکل‌ها رسمیت پیدا کرده و بتوانند به سمت و سوی مطلوب هدایت شوند.

وی افزود: می‌بایست جلسات متعددی با حضور مسئولین حوزه و مدیران تشکل‌های بین المللی برگزار شود تا به بایسته‌ها، مسائل و مطالبات آنها پرداخته شود.

حجت الاسلام مشکی مدیر مؤسسه جامعة المرتضی (ع) سپس ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: نشر معارف اهل بیت علیهم السلام، ایجاد یا احیای تمدن اسلامی و فعالیت در جبهه انقلاب فرهنگی سه عرصه اصلی در زمینه تولید محتوا از سوی حوزه‌های علمیه هستند؛ باید فعالیت‌های بین المللی حوزویان نیز در این سه عرصه تعریف شوند.

حجت الاسلام محمدی نماینده مؤسسه پژوهشی مبنا تصریح کرد: باید مسائل مرتبط با تبلیغ بین الملل در کارگروه‌های تخصصی در مرکز مدیریت حوزه مورد بررسی قرار گیرند.

حجت الاسلام عبداللهی مدیرعامل مؤسسه زمانه آفرینش‌های نوین، گفت: مقام معظم رهبری در مواجهه با اقشار مختلف به اهمیت جهاد تبیین پرداخته اند؛ ما حوزویان متأسفانه دچار سکوت شده ایم که این یکی از حربه‌ها و تکنیک‌های جنگ روانی از سوی دشمنان انقلاب است.

حجت الاسلام رهبری نماینده مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت اصلی ترین وظیفه گروه‌های فعال در عرصه بین الملل را مقابله با نفوذ دانست و گفت: باید این تشکل‌ها به مسائل مرتبط با نفوذ بپردازند؛ سر حلقه نفوذ در عصر حاضر رژیم صهیونیستی است و باید به تقابل با آن ادامه دهیم.

حجت الاسلام کاشانی استاد حوزه در رشته مسیحیت شناسی سپس گفت: در حوزه کشورهای مسیحیان کمتر کشوری را می‌توان یافت که جوانانی با اشتیاق بالا برای ترویج این دین در سطح بین‌الملل داشته باشند؛ البته در آمریکا این اشتیاق محسوس است.

حجت الاسلام سلیمانی مدیر مؤسسه به سوی بیداری ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه اظهار داشت: مؤسسه «به سوی بیداری» در راستای پرداختن به فضای مجازی به بازتولید محتوای دینی به صورت دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ پرداخته است.

حجت الاسلام میرفندرسکی مدیر مؤسسه آوای فطرت و معنویت با تصریح بر اینکه گردشگری تاریخی و فرهنگی ظرفیت بسیار بزرگی است که در کشور ما وجود دارد گفت: صنعت گردشگری فقط عرصه تجارت و درآمدزایی نیست بلکه فضایی برای ترویج گفتمان نیز می‌باشد و باید مورد توجه حوزویان قرار گیرد.

حجت الاسلام کمیجانی مدیر مجتمع تخصصی امام هادی (ع) تهران کمبود مراکز شیعه شناسی در ایران را یکی از مشکلات حال حاضر در ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: متأسفانه تنها دو مرکز شیعه شناسی در کشور ما وجود دارد که باید این کمبود مورد توجه قرار گیرد و مرتفع شود.

دکتر عابدین سیاحت اسفندیاری رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت از راه اندازی خبرگزاری رصدبانان خبر داد و خاطرنشان کرد: این خبرگزاری با ۷ زبان زنده دنیا و با راهبرد بررسی مسائل حوزه حقوق بشر در جهان راه اندازی شده است و تنها یکی از اقدامات این مرکز بوده که در اسفند امسال رونمایی خواهد شد.

قنواتی نماینده مؤسسه ترجمان کلام نور در این نشست با اشاره به موانع تبلیغ در عرصه بین الملل گفت: برای مخاطب نوجوان و جوان باید اجازه فعالیت‌های تبلیغی در کشورهای مختلف ایجاد گردد تا به تربیت و پرورش آنان کمک شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha