شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
رحیم دخت

حوزه/ حجت الاسلام رحیم دخت گفت: خانواده‌هایی که با قرآن انس می گیرند، فرزندان قرآنی تربیت می‌کنند و جامعه را نیز نورانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حمید رحیم دخت، امروز در همایش تجلیل از حافظان و قاریان قرآن کریم که به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نسل منتظران ظهور، در مهدیه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امام علی علیه السلام می‌فرمایند تنها چیزی که به قلب‌ها سکون و آرامش می‌دهد اُلفت و ادب است.

وی ادامه داد: امام علی علیه السلام علم و ادب را قیمت انسان‌ها معرفی می‌کنند و لذا امام دستور می‌دهد که مؤمنین باید این دو را یاد بگیرند.

مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این‌که لازمه تلاش برای تربیت دیگران، تربیت نفس است، افزود: اگر بخواهیم فرزندان ما در آینده درست تربیت شوند ابتدا باید خودمان را اصلاح و تربیت کنیم و علم روانشناسی بر این تاکید دارد که اولین الگو پدر و مادر هستند و بچه‌ها رفتارهای والدین را تقلید می‌کنند بدون آن که بدانند عمق آن رفتار چیست.

وی تصریح کرد: در دوران کودکی و خردسالی الگوی کودکان والدین و معلمین هستند و بعد از دوران نوجوانی و جوانی افراد مشهور و نخبگان جامعه سرمشق انسان‌ها می‌شود و لذا باید در تربیت فرزندانمان دقت کنیم که در دوران کودکی شخصیت فرزندانمان شکل می‌گیرد و اگر بخواهیم در زندگانی فردی و اجتماعی دچار مشکل نشویم باید از خودمان شروع کنیم.

حجت الاسلام رحیم دخت بیان کرد: حضرات معصومین تربیت فرزندان را به سه مرحله یک تا هفت ساله، هفت تا چهارده سال و سومین مرحله از ۱۴ سالگی به بعد تقسیم می‌کنند و نباید در تربیت‌ها افراط و تفریط صورت گیرد و لذا در امر تربیت هم تشویق و هم تنبیه  لازم است و باید ظرافت‌های لازم برای آموزش فرزندانمان را یاد بگیریم.

وی تصریح کرد: پایه و اساس تربیت در دوران کودکی و نونهالی شکل می‌گیرد و هر اندازه در این دوران دقت شود در آینده نه تنها محیط بر فرزندان اثرگذاری نخواهد بود بلکه آن فرزند می‌تواند بر محیط اثرگذار بود و جو سالم را ایجاد کند و والدینی که با قرآن انس می‌گیرند، خانواده‌هایی قرآنی تشکیل می‌دهند و جامعه را نیز نورانی می‌کنند.

مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: منشأ عدم رشد انسان‌ها در زندگی غفلت است و رفتارهای مثبت و منفی فرزندان، از رفتارهای پدر و مادر نشأت می‌گیرد و یکی از وظایف والدین آموزش قرآن به فرزندان است.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha