چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
سیستان

حوزه/استاد حوزه خواهران، اهم مسئولیت های مهم  بانوان طلبه را «تهذیب »، «دفاع از دین در راستای توحید» و « تبلیغ دین» دانست و  گفت: تعلیم و تهذیب جامعه بر عهده طلاب است و باید سبک زندگی اسلامی در حوزه های علمیه خواهران پرورش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از سیستان و بلوچستان، خانم مؤمن زاده در کارگاه یک روزه سبک زندگی که با حضور جمعی بانوان طلبه منطقه سیستان و کادر، اساتید و خانواده‌های آنان برگزار شد، اظهار داشت: تربیت سخت است و هرکس به این امر مهم بپردازد موفق می‌شود.

وی به مختار بودن انسان در تصمیم‌گیری اشاره کرد و افزود: انسان مختار در طول دوران زندگی‌اش امتحان هم می‌شود، خود سبک زندگی اسلامی در واقع جهاد اکبر است و سبک زندگی اسلامی باید در حوزه‌های علمیه پرورش پیدا کند.

استاد حوزه خواهران، با بیان حدیثی از امام رضا علیه السلام «تربیت سخت و دشوار است و هر کس دشواری را بر خودش هموار کند حتماً موفق می‌شود»، ادامه داد: دو نوع جهاد «اکبر» و «اصغر» داریم که جهاد اصغر مدتش کوتاه است، ولی جهاد اکبر یک عمر طول می‌کشد و چون ما در جهاد اکبر تلاش نکرده‌ایم بنابراین سبک زندگی‌ها تغییر کرده است.

مؤمن زاده، خاطر نشان کرد: سبک زندگی اسلامی توسط مربیان پرورش یافته در حوزه‌های علمیه نشر پیدا کند و طلبه‌ها و هر کس که نیت ظهور امام زمان (عج) را داشته باشد سرباز امام زمان (عج) است.

وی، با طرح این سؤال که تفاوت فرد عادی با طلبه که هر دو سرباز امام زمان (عج) هم هستند؛ در چیست؟» گفت: طلبه‌ها گارد مخصوص امام زمان (عج) هستند که در موقعیت‌های حساس از آنها استفاده می‌شود.

مؤمن زاده ابراز کرد: هیچ جایی از کشور بی نیاز از طلبه نیست در حالی که طلبه را نمی‌شود از جای دیگر وارد کرد.

وی اهم مسئولیت‌های مهم بانوان طلبه را «تهذیب»، «دفاع از دین در راستای توحید» و «مبلغ دین» دانست و افزود: تعلیم و تهذیب جامعه بر عهده طلاب است.

مشاور خانواده، از «قرآن»، «حوزه های علمیه» و «مادران» به عنوان سه عنصر انسان ساز یاد کرد و افزود: حوزه‌های علمیه کارخانه آدم سازی است و بانوان طلبه پذیرفته شدن در حوزه را یک نعمت الهی بدانند و قصد آنها یاری کردن دین خدا باشد.

مؤمن زاده تصریح کرد: سبک زندگی فردی یک طلبه انس زیاد با قرآن، توسل شبانه روزی به اهل بیت علیهم و تهذیب نفس مستمر در دوران طلبگی و پس از آن است زیرا باید همیشه هویت طلبگی خود را حفظ کنیم.

وی خاطر نشان کرد: کار خوب از همه خوب و برای شما طلبه‌ها خوب‌تر و کار بد از همه بد ولی برای شما (طلبه) بدتر است.

کارگاه یک روزه به همت مدارس علمیه خواهران منطقه سیستان و با مشارکت حوزه علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha