پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
صفوی

حجت الاسلام صفوی، تصریح کرد: مومنینی که می‌خواهند در دوران غیبت به امام زمان (عج) اقتدا کرده و آن حضرت را یاری کنند، باید در جهت گسترش فرهنگ همدلی و مودت گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام سید عبدالحمید صفوی، شب گذشته در مسجد جامعه غدیر خم تهران، پیرامون موضوع پیوندهای مقدس در اسلام و زندگی انسان، اظهار داشت: پیوندهایی مانند پیوند زناشویی، پیوند عاطفی افراد خانواده، پیوند بین انسان و خدا و رابطه انسان با اولیا خدا در اسلام مقدس است.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های اساسی نفوذ شیطان این است که قداست را از این پیوندها بزداید و سبب از هم گسستن آنها شود.

حجت الاسلام صفوی با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از پیوندهای مقدس، ابراز کرد: هر گاه در جامعه‌ای پیوندهای مقدس کمرنگ شود فساد پررنگ شده و در جامعه گسترش پیدا می‌کند. در اوصاف آخرالزمان آمده است که در این دوران طلاق، آق والدین و قطع رحم زیاد می‌شود و در اثر این اتفاقات عالم پر از ظلم و جور و فساد می‌شود.

این استاد حوزه یادآور شد: هر مسلمانی که خود را پیرو امام عصر (عج) می‌داند و نسبت به گسترش فساد حساس است باید در جهت اهداف دولت کریمه آن حضرت حرکت کرده و برای حفظ پیوندهای مقدس در حد توان خود اقدام کند.

وی افزود: روایتی از رسول اکرم (ص) در این خصوص نقل شده که می‌فرمایند: خوش به حال آن کسانی که دولت امام زمان (عج) را درک کنند، هر کسی که دولت آن حضرت را درک کند و قبل از قیام امام زمان (ع) نیز به ایشان اقتدا کرده و پیرو آن حضرت شده باشد، با دوستان حضرت دوست و از دشمنانش تبری جوید و ولایت امامان هدایتگر را پذیرفته باشد، اینان رفیقان و صاحب مودت من هستند، بهترین و گرامی‌ترین افراد امت من این افراد هستند.

حجت الاسلام صفوی با بیان اینکه دوران ظهور امام زمان (عج) دوران رفاقت و همدلی است، عنوان کرد: بر اساس روایات یکی از مسائلی که امام زمان (عج) پس از ظهور در جامعه گسترش می‌دهند رفاقت و همدلی است. امام باقر (ع) فرمودند: وقتی حضرت مهدی (عج) ظهور کند دوران رفاقت، همدلی، دوستی و محبت آغاز می‌شود. بنابراین مومنینی که می‌خواهند در دوران غیبت به امام زمان (عج) اقتدا کنند باید در گسترش این فرهنگ قدمی برداشته و اقدامی انجام دهند.

این استاد حوزه با اشاره به اهمیت حفظ و برقراری پیوندهای مقدس، گفت: یکی از مصادیق حفظ پیوندهای مقدس در جایی است که ارتباط شخصی با خدا یا اولیای خدا قطع شده است، اگر کسی بتواند در جهت برقراری این ارتباط یا حفظ و محکم شدن آن گامی بردارد کار بسیار باارزش و پراهمیتی انجام داده است. حد و اندازه اهمیت این عمل را می‌توان از حدیثی که از پیامبر اکرم (ص) نقل شده دریافت که آن حضرت خطاب به امیرالمومنین (ع) فرمودند: «قسم به خدا اگر موفق شدی یک نفر را هدایت کنی و پیوند او را با خدا اصلاح کنی برای تو از آنچه خورشید بر آن می‌تابد بهتر است». این حدیث نورانی بیانگر جایگاه و اهمیت حفظ و حراست از پیوندهای مقدس به خصوص پیوند انسان با خدا و اولیای خدا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین و موثرین راه هدایت افراد، عمل کردن است. در مسیر هدایت زیبا سخن گفتن، بیان حقایق و روایات و تبلیغ خوب است اما آنچه که از هر عملی در این راه مؤثرتر است عمل به روایات است. اگر انسان خود به آیات قرآن، روایات اهل بیت (ع) و احکام دین تا جایی که می‌تواند عمل کند به یک مبلغ عملی تبدیل شده و رفتارش دیگران را به عمل صحیح جذب می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha