پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
وزیر آموزش و پرورش

حوزه/یوسف نوری گفت: مدارس صدرا به‌عنوان یکی از سندهای مربوط به تحول بنیادی، مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش با حضور در دهمین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور، پس از شنیدن نظرات و پیشنهادهای مدیران کل تبلیغات اسلامی در خصوص مدارس صدرا، چگونگی حضور روحانیون در مدارس و ...، با تبریک ایام مبارک میلاد امام سجاد(ع) گفت: تمام ائمه اطهار(ع) به تحول و نوآوری اعتقاد داشتند و همین موضوع در صحیفه سجادیه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال‌هاست به بحث «جنبش نرم افزاری»، «تولید علم» و «کرسی‌های آزاد اندیشی» تاکید دارند، گفت: خدا را شکر پس از سال‌ها «سند تحول بنیادین» تصویب شد، هرچند کارشکنی‌هایی برای اجرای آن را شاهد بودیم، با این حال ما و شما، باید در کنار هم باشیم. شما حلقه میانی هستید و گاهی شما، ما را حلقه میانی می‌بینید. ما بستر بزرگ و مؤثرتر برای فعالیت‌های شما هستیم و شما هم در جریان طرح‌های مختلف مانند «مدارس صدرا»، حلقه میانی ما می‌شوید.

وی افزود: استفاده نکردن از «مفاهیم تربیتی» ضعف ما است، به‌عنوان مثال ۴۹ درصد مدارس ما را، ‌ «خیرین» می‌سازند و ساخت مدارس توسط خیرین، اثر تربیتی دارد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: آموزش در سند تحول بنیادین از بین رفته و در حال حاضر به سند تربیتی تبدیل شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: می توانیم رویش هایی مثل مدارس صدرا و راهیان کوثر و دیگر فعالیت‌ها را مصادیق سند تحول بنیادی قرار دهیم و بگویم که این موارد را اجرا کنید، لذا باید این کار را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی به سرانجام برسانیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha