دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
امام جمعه خوی

حوزه/ جنگ اوکراین را باید نمایشگاه تناقضات رفتاری کشورهای غرب در مواجهه با حوادث جهان نامید که البته این تناقضات در ذات تمدن غربی و تمدن آمریکایی نهفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن دعوت عموم مردم به رعایت تقوای الهی گفت: ساده ترین معنای تقوا این است که انسان از روی حساب و کتاب رفتار نماید.چشم، زبان، دخل و خرج و تربیت فرزندانش از روی حساب و کتاب باشد، چراکه هرچه به اطراف نظر کنیم ، چیزی را بدون حساب و کتاب نمی بینیم.

وی ادامه داد: انسان در آخرت در محضر حق آنقدر منتظر رسیدگی به حساب اعمال خود خواهد ماند که بالاخره خودش خواهد گفت: " زودتر تکلیف ما را روشن کنید حتی اگر قرار است به جهنم برویم".

امام جمعه خوی با اشاره به گسترش شرب خمر تصریح کرد: متاسفانه در این اواخر منکری بزرگ به نام شرب خمر، شیوع فراوانی پیدا کرده و قبح آن نعوذ بالله در حال از بین رفتن است که این عمل علاوه بر اینکه غضب خدای متعال را برانگیخته و موجب روسیاهی انسان در پیشگاه خداوند می گردد، ، برکت از جامعه را کاسته و راه تمام سیئات باز را باز می کند.

حجت الاسلام قاسم خانی خاطر نشان کرد: بسیار سخت و ترسناک است که انسان در این دنیا به فکر رهایی خود از بار گناه نباشد و با مرگ راه فک رهن بسته شود که در آن صورت تا ابد بسته خواهد ماند و در این راستا ماه شعبان، فرصتی بزرگ برای جبران مافات است.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن روز جوان وسالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) بیان کرد: امام خمینی(ره) درباره جوانان می فرماید: «تا جوان هستید کوشش کنید در تهذیب نفس، زیرا هزاران جوان موفق می‌شوند و یک پیر موفق نمی‌شود، قید و بندها و اقفال شیطانی اگر درجوانی از آنها غفلت شود هر روز که از عمر بگذرد ریشه‌دارتر و قوی‌تر می‌شوند».

خطیب جمعه خوی ادامه داد: از مکائد بزرگ شیطان و نفس این است که به انسان وعده اصلاح در آخر عمر و زمان پیری می‌دهد و تهذیب و توبه الی الله را به تعویق می‌اندازد برای زمانی که درخت فساد در وجود انسان قوی شده و اراده و قیام به خودسازی ضعیف بلکه مرده است درحالیکه تا نیروی جوانی دارید می‌توانید هواهای نفسانی و خواسته‌های حیوانی را از خود دور سازید، ولی اگر در جوانی به فکر اصلاح و ساختن خود نباشید دیگر در پیری کاراز کار گذشته است .

حجت الاسلام قاسم خانی با اشاره به گام بلند سپاه در فضایی شدن ایران به عنوان اولین کشور اسلامی، گفت: فرزندان انقلابی این مردم توانستند آسمان را شکافته و جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان اولین کشور مسلمانی معرفی کنند که ماهواره را در فضا قرار می‌دهد

وی ادامه داد: این اتفاق و دستاورد مهم تنها یک عمل فنی نیست، بلکه غلبه بر اراده‌هایی است که می‌خواستند ما را در زمین قفل کنند؛ ما توانستیم بر دشمن غلبه کنیم و این فناوری‌های پیچیده و دانش‌های نوین را به یک محصول موفق تبدیل کنیم.

امام جمعه خوی مواجهه غرب با جنگ اوکراین را نژاد پرستانه دانست و تصریح کرد: یمن در حالی که در ۸ سال گذشته تحت شدیدترین حملات ائتلاف سعودی قرار دارد به یک بحران فراموش‌شده از نگاه رسانه‌ها و مقامات کشورهای غربی تبدیل شده است اما اوکراین به صدر اخبار و نشست‌های نهادهای مختلف بین‌المللی تبدیل شده است. این نوع مواجهه کشورهای غربی نشان‌دهنده این است که حقوق بشری که کشورهای غربی مدعی آن هستند تنها در خدمت انسان سفید پوست غربی و مسیحی است و دیگران واجد شرایط و حمایت این مقوله نمی‌شوند.

وی در پایان تاکید گرد: جنگ اوکراین را باید نمایشگاه تناقضات رفتاری کشورهای غرب در مواجهه با حوادث جهان نامید که البته این تناقضات در ذات تمدن غربی و تمدن آمریکایی نهفته است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha