چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
کد خبر: 1013718
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
تجلیل از شاعر آیینی یزد

حوزه/استاندار یزد و عضو شورای اسلامی شهر یزد با حضور در منزل استاد سید فضل الله طباطبایی ندوشن«امید» از این شاعر در ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد به همراه برخی دیگر از مسئولان به دیدار شاعر پیشکسوت استان و معلم نمونه کشوری رفت و از سیدفضل الله طباطبایی ندوشن متخلص به «امید» تجلیل کرد.

فاطمی در این دیدار بر اهمیت توجه به ابزارهای ادبی و زبانی در انتقال مفاهیم ارزنده تأکید کرد و شعر را نمونه اعلای یک ابزار زبانی-ادبی کارآمد دانست.

استاندار یزد با اشاره به تلاش برخی کشورها برای مصادره مفاخر ایرانی، از جایگاه نظامی گنجوی در شعر پارسی تمجید و بر حفظ مواریث ادبی و پاسداشت شخصیت‌های فرهنگی و هنری تأکید کرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود، از ۴۰ سال تلاش طباطبایی ندوشن در زمینه تعلیم و تربیت و نیز سرایش اشعار زیبا در مضامین آیینی و مذهبی، اجتماعی و اخلاقی تقدیر کرد.

از این استاد شاعر تاکنون آثاری همچون لحظه‌های سبز(مجمع شعر و ادب ولایت استان یزد) ؛ آبی احساس(نشر براثا)؛ همسایه با سکوت(سوره مهر)؛ پائیز تبسم (سوره مهر)، کوچه‌های روبرو(انتشارات کوثر هدایت) و چارانه‌های بیداری(یادداشت نو) منتشر شده است.

استاندار یزد از شاعر آیینی تجلیل کرد 

استاندار یزد از شاعر آیینی تجلیل کرد 

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha