پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در جشن میلاد امام زمان (عج) در مسجد جامع عتیق قزوین گفت: باورمان این است که شهدای مدافع حرم بهترین اصحاب امام زمانی (عج) در عصر حاضر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در جشن میلاد امام زمان (عج) در مسجد جامع عتیق قزوین، با تبریک میلاد امید مستضعفان جهان حضرت بقیةالله‌الاعظم (عج)، اظهار کرد: در دنیا حاکمانی وجود دارند که قدرت دارند اما علم و عقل ندارند که باعث می‌شود ۸۱ نفر را در یک روز توسط عربستان صعودی اعدام شوند و همچنین انسان‌های زیادی را مظلومانه در یمن به شهادت رساندند و ظلم و جور را در دنیا گسترش دادند. اکنون با وجود این بی‌عدالتی‌ها سوال مهمی‌که انسان‌ها به دنبال پاسخش هستند این است که آینده جهان چه خواهد شد؟

وی افزود: خدای متعال در آیه ۱۰۵ سوره انبیاء می‌فرماید ما آینده جهان را پیش‌بینی و مشخص کرده‌ایم که زمین به دست شایسته‌ترین بندگان خدا زمامداری می‌شود؛ همان کسانی‌که دارای علم و رحم هستند و دلسوزی بیشتری نسبت به مردم دارند و به عدالت اعتقاد دارند و به آن عمل می‌کنند آینده جهان به دست این بندگان صالح خواهد افتاد. همه صالحان بزرگی دارند که مصلح کل است و همه صالحان با او هماهنگ هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) درباره آیه ۱۰۵ سوره انبیاء خاطرنشان کرد: شاید این سوال شود که بندگان شایسته و خوب خدا چه‌کسانی هستند؟ امام باقر (ع) فرمودند که آن‌ها کسانی هستند که در آخرالزمان پای کار امام مهدی (عج) ایستادگی می‌کنند. کسانی‌که در طول تاریخ در زندان‌ها شلاق خوردند و سختی‌های زیادی را متحمل شدند؛ اما ایستادند مانند مدرس‌ها، کاشانی‌ها و در دوران انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، اینها اصحاب امام زمان (عج) هستند.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: آزادگان سربلند ما جزء اصحاب حضرت هستند و برای امام زمان (عج) در این سال‌های متمادی سخت‌ترین شرایط زندگی را تحمل کردند و صبوری ورزیدند. سید آزادگان مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی و سرلشگر حسین لشگری که سختی‌های فروانی کشیدند جزء یاران و یاوران امام زمان (عج) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: حضرت حجت (عج) زمین را از ظلم و جور پاک و عدل و انصاف را در زمین برپا می‌کند. همان‌گونه که آن جوان ایزدی وقتی دلسوزی، حق‌طلبی و عدالتخواهی سردار سلیمانی عزیز را دید به او گفت به ما اجازه بده شما را پدر خود بدانیم و باورمان این است که شهدای مدافع حرم بهترین اصحاب امام زمانی (عج) در عصر حاضر هستند.

وی با اشاره به آیه ۱۱۵ سوره توبه اظهار داشت: خدا همه مومنان را دعوت می‌کند که اهل تقوا باشند و دست از صادقان برندارند. صادقان پیامبران، حضرت زهرا (س) و فرزندان گرامی ایشان و امام زمان (عج) منشاء صدق و درستی هستند و این آیه کریمه به ما می‌گوید پیرو ایشان باشید و از آن‌ها جدا نشوید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خدای متعال در آیه ۱۷۷ سوره بقره درمورد انسان‌های اهل نیکی می‌فرماید که آن‌ها به پیامبران خدا اعتقاد دارند، اهل نماز و عبادت و بندگی هستند، اهل زکات و کمک به مستمندان هستند و در آخر می‌فرماید آن‌ها اهل رقابت هستند، یعنی کسانی‌که گردن انسان‌ها را آزاد می‌کنند و جلوی کشته شدن انسان‌ها را می‌گیرند و انسان‌ها را از بند و زندان آزاد می‌کنند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: از خودمان می‌پرسیم که ما چقدر در این رقابت حضور داشته‌ایم و چند زندانی توسط ما آزاد شد؟ حال این سوال را از سردار سلیمانی می‌پرسیم و درمی‌یابیم که او نگذاشت گردن انسان های بی‌گناه در سوریه توسط شرورترین انسان‌ها زده شود و کل کشور سوریه، عراق و لبنان را دست صهیونیست‌ها آزاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمود کسی‌که روزگار را بگذراند ولی سرنوشت مسلمانان برای او مهم نباشد و برای مسلمان‌های دنیا دلسوزی نداشته باشد و برایش مهم نباشد که انسان های بی گناه مورد ظلم و تجاوز قرار می گیرند، او مسلمان نیست. منتظر ظهور یعنی آن کسی‌که به جهانیان فکر می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: هر پیامبری مبعوث می‌شد پیامبر قبلی خود را تائید و تصدیق می‌کرد و پیامبر بعدی خودش را معرفی می‌کرد و پیامبر آخرالزمان را بشارت می‌داد و راجع به امام زمان (ارواحنا فداه) هم همین گونه است و همه امامان معصوم (علیهم السلام) خبر بشارت امام زمان (ع) را دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha