جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
ماه مبارک رمضان

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم تصریح کرد: بی شک ماه مبارک رمضان بهترین و بی نظیرترین فرصت برای انسان به منظور اصلاح سبک زندگی خود و کسب سعادت و زمینه عاقبت بخیری است.

حجت الاسلام اسماعیل امیرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در آموزه های دینی از ماه مبارک رمضان با عناوینی چون بهار قرآن، ماه توبه و استغفار و ماه رحمت لایزال الهی یاد شده است، اظهار داشت: یکی از عناوین شاخص ماه مبارک رمضان، ماه ذکر است و چه خوب که انسان در این موسم رحمت و عنایت حق تعالی به بندگان، با ذکر و مناجات و ارتباط گیری با خالق خویش بتواند زمینه اصلاح، خودسازی و در نهایت عاقبت بخیری اش را فراهم کند.

وی افزود: نخستین اثر ذکر و توبه و انابه حقیقی، اصلاح زندگی خودمان است و در این میان، ماه مبارک رمضان بهترین و بی نظیرترین فرصتی است که خدای متعال به همه ما داده تا با اصلاح سبک زندگی خود، رنگ و بوی الهی و معنوی بگیریم.

وی با بیان این که از جمله مهم ترین آثار و برکات ماه رمضان، حرکت در مسیر کسب تقوا و تقویت ایمان است، گفت: در برخی از ادعیه داریم که بعضی از گناهان باعث می شود که نقمت ها بر انسان نازل شده و نعمت ها از او دریغ شود و حال آن که تقویت رابطه ایمانی فرد با خدا و مزین شدن گوهر تقوا باعث می شود که انسان اگر مرتکب خطا و معصیتی هم شد، فوراً توبه کرده و در مسیر اصلاح قرار گیرد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: در دعای کمیل می خوانیم که "اللّهم اغفرلی الذّنوب الّتی تحبس الدّعاء. " یعنی گناهانی وجود دارد که دعای انسان را حبس می کند و تلاش آدمی در این مسیر را بی اثر می سازد.

وی گفت: به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، تقوا چیزی نیست که کسی بتواند یک لحظه آن را رها کند، چرا که اگر رها کردیم، به جهت لغزندگی جاده و این که پیش رویمان دره های عمیق است، ممکن است سقوط کنیم.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: به برکت شب ها و روزهای بسیار عزیز و خاص ماه مبارک رمضان و در پرتو قرآن کریم و توسل بر اهل بیت(ع) زمینه ای در ما فراهم شود که با خودسازی خود را مزین به گوهر تقوا کنیم که اگر این کار را کردیم، به یقین عاقبت بخیر خواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha