پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
نشست تفسیری مدرسه الزهرا س یزد رمضان 1401

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، با اشاره به روایات، ماه مبارک رمضان، شب قدر و عید فطر را به عنوان سه آغاز برای سال معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم آزاده نیکپور، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، در نشستی با عنوان «آداب مهمانی خدا»، با استناد به متون دینی و روایات، رمضان، شب قدر و عید فطر را به عنوان سه آغاز برای سال ذکر کرد و گفت: رمضان به اعتبار حیات معنوی انسان، شب قدر به اعتبار رقم خوردن تقدیر و عید فطر به دلیل شروع زندگی پس از یک ماه معنویت، حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: ارزش ضیافت الهی، علیرغم تشنگی، گرسنگی و... به برکات این ماه مبارک از جمله تمرین اراده و خودسازی معنوی است و این ارزشمندی در سایه شناخت نسبت به آن، حاصل می شود چرا که پی بردن به اهمیت هر موضوعی در گرو شناختِ آن است.

استاد حوزه خواهران اضافه کرد: شناخت دقیق و صحیح از این ماه بزرگ و برکات و فضائل آن، علاوه بر ارزشمند نمودن ، انگیزه انسان را به بهره گیری از این لحظات معنوی بیشتر و بهتر می کند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد پس از بیان اهمیت و حکمت های روزه داری، با اشاره به آیات و روایات، نماز، زکات، حج، روزه و ولایت را از ارکان مهم دین خواند و بر اهمیت پایبندی به آنها تأکید کرد.

وی، تقوا، صبر، دوری از شیطان را از برکات این ماه مبارک مطرح دانست و افزود: با روزه، گذرگاه‌های ورود شیطان بسته است.

استاد حوزه خواهران، افطاری دادن، انفاق، قرائت نماز، قرآن، دعا و استغفار را از امور مؤکّد در این ماه پرفضیلت دانست و خوردن سحری، معطر بودن، استحمام، مسواک زدن، مراقبت‌های رفتاری را از آداب ضیافت الله ذکر و بر رعایت آنها تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha