جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
کد خبر: 1019011
۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
کتابخانه

حوزه/ از منابع مورد نیاز حوزویان، کتابخانه های آموزشگاهی و تخصصی می باشد، چرا که درجامعه ی عصر ارتباطات، دستیابی و نیل به سواد اطلاعاتی امری ضروری و حیاتی است.

علی غفاریان مسئول کتابخانه مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ(سفیران هدایت قم) در گفت و گو با خبرگزاری حوزه،گفت: یکی از منابع مورد نیاز حوزویان، کتابخانه های آموزشگاهی و تخصصی می باشد، چرا که در جامعه عصر ارتباطات، دستیابی و نیل به سواد اطلاعاتی امری ضروری و حیاتی است و نیاز طلاب برای دستیابی به منابع موثق و معتبر و کارآمد بر همگان مبرهن و آشکار است.

وی افزود: پرورش قوه تفکر و خلاقیت نیز در دانش پژوهان تنها از طریق کلاس و انجام تکالیف یا موفقیت در امتحانات و آزمون ها میسر نمی شود، بلکه نیاز دارند که به عمق هر مساله، بیندیشند و این چیزی بیشتر از کتاب و درس و مدرسه را می طلبد و در این راه کتابخانه ها در پرورش و رشد فکری، اجتماعی و علمی فرهنگی دانش پژوهان نقش و اهمیت بسیار دارند و داشتن یک کتابخانه تخصصی در این مرکز یک ضرورت است و در نگرش نظام یافته به تعلیم و تعلم، کتابخانه از جمله نیازهای اساسی است و درصورت حذف یا عملکرد ضعیف آن آموزش و پرورش پویایی خود را از دست خواهد داد.

مسئول کتابخانه مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ(سفیران هدایت قم) درباره نقش و جایگاه این کتابخانه گفت: گروهی از طلاب در مدرسه علمیه سفیران هدایت به صورت منسجم از کتابخانه این مدرسه استفاده می کنند و زیبایی کار این است که اساتید و مشاورین طلاب با اشراف کامل دوشادوش آنان حضور دارند و این موضوع در واقع تعلیم و تعلم کتابخانه محور می باشد یا به عبارتی احیای حوزه متقدمین است.

وی افزود: این طلاب سه برابر حد متوسط جهانی نیز در کتابخانه حضور دارند و تمام مباحثه و مشاوره و ارائه دروس خود را نزد اساتید در سالن کتابخانه به اجرا در می آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha