پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حرم امام رضا ع

حوزه/ در آستانه پانزدهم ماه پرفضیلت رمضان، حرم مطهر رضوی با فضاآرایی ویژه مهیای برگزاری جشن میلاد خجسته کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، رمضان، ماه وفور فیض و کرامات کبریایی به سالروز ولادت باسعادت دومین آفتاب سپهر امامت و ولایت رسیده است تا بار دیگر این بارگاه آسمانی به همت خادمان پرتلاش معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی سراسر از نور و شعف شود.

فضاآرایی با کتیبه‌ها و ریسه‌های رنگی

در این راستا، سه کتیبه‌ بزرگ سبزرنگ بر بالای ایوان صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی و مسجد گوهرشاد نصب شده که عبارت‌هایی همچون «یا امام حسن(ع)» و «یا حسن بن علی(ع)» به مناسبت این میلاد خجسته بر روی آنها نقش بسته است.

این بارگاه نور و نعمت به ویژه دور تا دور صحن امام حسن مجتبی(ع) به کتیبه‌های پارچه‌ای عمودی سبزرنگ با عبارت‌ «عیدتان مبارک» نیز مزین شده تا دل‌های محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) که برای عرض تبریک این عید خجسته به ساحت حضرت رضا(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، مملو از شور و نشاط معنوی شود.

همچنین صحن و سرای رضوی با نورآرایی ویژه به استقبال میلاد کریم اهل بیت(ع) رفته است به طوری که ریسه‌های رنگی، لوسترهای بزرگ و... در گوشه و کنار این حریم قدسی روشنایی‌بخش وجود زائران و مجاوران است. در این میان، صحن امام حسن مجتبی(ع) به صورت ویژه چراغانی شده است.

گل‌آرایی ویژه صحن امام حسن مجتبی(ع)

به این مناسبت، گل‌آرایی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) نیز به همت خادمان خوش ذوق آن با استفاده از گل‌بوته‌هایی همچون کالانکوآ، همیشه بهار، شمعدانی و... به زیباترین شکل ممکن در اماکن متبرکه رضوی همچون ورودی‌ها و آبنماهای صحن‌ها بازپیرایی شده است که در این بین، صحن امام حسن مجتبی(ع) نیز با دقت و ظرافت بیشتری مملو از بوته گل‌های بهاری شده است.

پذیرایی از زائران و مجاوران روزه‌دار

چایخانه‌های حضرت رضا(ع) نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۴ در صحن‌های کوثر، غدیر و باغ رضوان آماده پذیرایی از شیفتگان حرم ملائک پاسبان رضوی در این ایام جشن و سرور است.

همچنین در آستانه ولادت امام دوم شیعیان، ویژه برنامه‌های افطاری حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان؛ از سفره‌های افطاری در صحن امام حسن مجتبی(ع)، مهمانسرای حضرت و باب الهادی(ع) و باب الکاظم(ع) تا توزیع بسته‌های افطاری ساده در صفوف نماز جماعت در صحن‌ها و رواق‌های مختلف، گسترده‌تر شده است تا پذیرای جمعیت بیشتری از زائران و مجاوران روزه‌دار امام رضا(ع) باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha