جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ |۳۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 7, 2024
تقی متقی، مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی

مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی از انجام مراحل تدوین «دانشنامه اسلامی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست» خبر داد.

تقی متقی، مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فعالیت‌های این مرکز پژوهشی گفت: مرکز مطالعات به منظور پژوهش‌های دین بنیان در عرصه‌های مختلف کشاورزی راه‌اندازی شده است و زیر نظر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی اداره می‌شود.

وی با اشاره به استقرار این مرکز در شهر مقدس قم افزود: حضور عالمان دینی و حوزه‌های علمیه و همچنین فعالیت پژوهشگاه‌های متنوع در شهر مقدس قم می‌تواند در ارتقاء و توسعه‌ی مطالعات فقه کشاورزی و تبیین پیوست‌های دینی فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی مؤثر باشد.

مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی با بیان این که این مرکز از حضور پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی استقبال می‌کند، تصریح کرد: خوشبختانه در این سال‌ها توانسته‌ایم آثار ارزشمندی در کتابخانه تخصصی فقه کشاورزی جمع‌آوری کنیم، این سرمایه علمی و فرهنگی بی‌تردید می‌تواند در دسترس همه مشتاقان پژوهش‌های کشاورزی قرار بگیرد.

وی همچنین تعامل مرکز مطالعات را با مراکزی همچون حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی ضروری دانست و بیان داشت: ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری پژوهشی با حوزه علمیه، پژوهشگاه‌ها و مراکز تولید علم وجود دارد که امیدواریم در سال جدید گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.

متقی با بیان اینکه هم اکنون با مراکزی همچون جامعة المصطفی العالمیه در تدوین «دانشنامه اسلامی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست» همکاری‌های ارزشمندی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: امروزه مسئله‌ی ترویج فرهنگ کشاورزی از ارکان و زمینه‌های فرهنگی تولید دانش در کشور محسوب می‌شود و با توجه به ضرورت تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب باید به تبیین فرهنگ کشاورزی به صورت جدی پرداخته شود.

وی در پایان با بیان اینکه مرکز مطالعات حوزه نمایندگی در مواردی با ارگان‌های دیگر تعامل داشته و کارهای بسیار خوبی انجام داده است، لازمه تداوم همکاری‌ها را برنامه‌ریزی هدفمند متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب و بکارگیری فضلای دغدغه‌مند در عرصه کشاورزی دانست.

گفتنی است، فصلنامه «فرهنگ جهاد» از پرسابقه‌ترین مجلات حوزه کشاورزی است که تا کنون صد شماره از آن در مرکز مطالعات و تحقیقات حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha