دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
قدس

حوزه/ علما و روحانیون، طلاب شهرستان مریوان با صدور بیانیه‌ای از مردم مظلوم فلسطین دفاع و بر لزوم حضور حداکثری در روز قدس تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، علما و روحانیون، طلاب شهرستان مریوان با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بر لزوم حضور حداکثری در روز قدس تاکید کردند.

در متن این بیانیه آمده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیر

قدس شریف در نگاه وحی و مسلمانان به دلیل وجود مسجد الاقصی از ارزش والایی برخوردار است، جایگاه پر برکت و محل زندگی و بعثت انبیا الهی که نخستین قبله مسلمانان و معراج آسمانی حضرت رسول الله (ص) است، امروز قدس شریف نخستین قبله مسلمانان و نوار غزه توسط صهیونیست‌ها مورد ظلمی عظیم واقع شده و لذا انسان‌های آزاده و غیرتمند را غمی بزرگ فرا گرفته و مردم مظلوم فلسطین، چشم انتظار اقدام اساسی مسلمانان برای رهایی از دست صهیونیست‌ها هستند.

به درستی امروز تلاش اجانب و صهیونیسم برای ایجاد تفرقه میان مسلمین مشهود است و لازم است تا مسلمانان هوشیار باشند و حافظ وحدت کلمه باشند.

روز جهانی قدس که به فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) برای حمایت از مردم ستم دیده فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نامگذاری گردید که چندین دهه است آشکارا در مقابل چشم تمام جهانیان و کسانی که دم از حقوق بشر و آزادی خواهی می‌زنند، مردم مظلوم فلسطین را مورد ظلم، ستم و تجاوز قرار می‌دهند.

روز جهانی قدس از عوامل مهم و تاثیر گذار در جهان اسلام بوده و در ذهن مسلمانان جهان هرگز فراموش نخواهد شد، بنابراین وظیفه هر مسلمانی است که در حد توان خود، به هر نحو ممکن حمایت خودشان را از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام نمایند.

امروز که رژیم اشغالگر صهیونیسم با سوء استفاده از وضعیت خاورمیانه و تقویت گروه‌های تروریستی و تکفیری منطقه، اقدام به ترور و کشتار مردم بی‌دفاع و نمازگزاران در مسجدالقصی می‌کند و مدافعان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی حتی یک بار در طول تاریخ این همه جنایت را محکوم و یا درباره آن حتی اظهار نظری ساده نداشته‌اند، ما روحانیون شهرستان مریوان با اعلام حمایت از مردم مسلمان فلسطین و انزجار از استکبار جهانی، از همه مردم برای حضور یک پارچه در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان دعوت می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha