پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
کد خبر: 1022014
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
تبریز

حوزه/ مسئولان و نهادهای استان آذربایجان شرقی به مناسبت روز قدس بیانیه های جداگانه ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، متن بیانیه های مسئولان استان آذربایجان شرقی بدین شرح است:

متن بیانیه استاندار آذربایجان شرقی:

روز جهانی قدس که با ابتکار هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان روز حیات اسلام و نماد ایستادگی، مقاومت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف نام‌گذاری شد، امروز به حلقه وصل مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در مبارزه با استکبار و دفاع از مستضعفان تبدیل شده است.

برخلاف برخی حکّام مرتجع منطقه که ذلت و سازش‌گری در مقابل صهیونیس‌تهای متجاوز را انتخاب کرده‌اند، آرمان آزادی فلسطین از چنگال اشغال‌گران و نفی سازش و تسلیم، در طول بیش از چهار دهه گذشته، سیاست برگشت‌ناپذیر انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بوده و تا بازپس‌گیری قدس شریف و نفی هرگونه اشغال‌گری و استثمار ملت‌های مظلوم توسط مستکبران تداوم خواهد یافت.

ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی در تمام این سال‌ها، همواره در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، پیشگام حرکت‌های روشنگرانه بوده و الگوی آزادی‌خواهان جهان در این مسیر مقدس بوده‌اند.

امروز نیز قوت گرفتن جبهه جهانی مقاومت در نتیجه ایثارگری‌های مجاهدانی چون شهدای مدافع حرم از ایران اسلامی و جنبش‌های اسلامی دیگر کشورهای منطقه حاصل شده است.

امسال که پس از وقفه‌ای کوتاه در برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس به‌دلیل شرایط کرونایی، بار دیگر این توفیق الهی نصیب ملت بزرگ ایران اسلامی شده است، بی‌تردید شاهد جلوه‌های حماسی از حضور باصلابت مردان و زنانی خواهیم بود که دل در گرو آرمان قدس شریف داشته و هیچ تردیدی در تحقق وعده الهی ندارند.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت روز جهانی قدس و ادای احترام به ارواح مطهر شهدای انتفاضه و جبهه مقاومت، مردم مومن و روزه‌دار آذربایجان شرقی را به تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تحقق آرمان آزادی قدس شریف با محو غده سرطانی از منطقه و نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی دعوت می‌کنم.

متن بیانیه امام جمعه بناب:

روز قدس و مسائل قدس امروز به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسئله جهان اسلام بوده که باید به آن حساس باشیم.

بزرگ‌ترین مشکل رژیم غاصب صهیونیست در منطقه به عنوان ام‌المصائب جهان اسلام است که به عنوان کانون بحران و شیطنت در بلاد اسلامی مطرح است.

اگر مسئله قدس حل نشود، می‌توان گفت که بلاد اسلامی روی آرامش را به خود نخواهد دید و بنا به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی کشور نامشروع اسرائیل باید از روی زمین برچیده شود.

مردم شریف، مومن و انقلابی شهرستان بناب از هر قشر و صنفی فردا با حضور چشمگیر، منسجم و باشکوه خود در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از ملت مسلمان و مظلوم فلسطین و نفرت و انزجارشان را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کرده و به جهاد تبیین موضوع مورد اشاره مقام معظم رهبری جامه عمل خواهند پوشاند و دشمنان اسلام و قرآن را بیش از پیش ناامید خواهند ساخت.

مصطفی باقری بنابی - امام جمعه بناب
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۲۶ رمضان المبارک ۱۴۴۳

بیانیه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

روز جهانی قدس یادگاری ارزشمند از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام‌خمینی (ره) و روز فریاد مسلمانان بر ضد استکبار و غاصبان سرزمین اسلامی است.

جمعه پایانی ماه مبارک رمضان با تدبیر حکیمانه امام‌خمینی(ره) تحت عنوان "روز جهانی قدس" نام‌گذاری شده‌است تا در این روز مسلمانان و تمامی آزادی‌خواهان جهان حمایت ابدی و همیشگی و همچنین غیرت و تعهد خود را نسبت‌به مردم مظلوم فلسطین به جهانیان نشان دهند.

امروز جهان اسلام باید محکم‌تر و قدرت‌مندانه‌تر از قبل به یاری مردم مقاوم و مظلوم فلسطین بشتابند که بار دیگر موجی از قیام خود را برای احقاق حق و بیرون راندن رژیم کودک‌کش صهیونیستی از خاک اسلام به راه انداخته‌اند.

اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار وحشیانه‌ی مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین و با تاسی از فرمایشات حکیمانه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و همچنین تکریم مقام شامخ شهدای انتفاضه فلسطین و نقش آفرینی‌های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهدان جبهه‌ی مقاومت اسلامی، همه‌ی مردم غیور، انسان‌دوست و ولایت‌مدار آذربایجان شرقی،هیئت امناء مساجد وخادمین امامزادگان عزیز این استان را برای حضور باشکوه و پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت می‌کند تا بار دیگر با زبان روزه یاریگر مردم مظلوم فلسطین باشند و با این حضور خود این پیام را به سردمداران کشورهای غربی و تمامی مستکبرین جهان برسانند که مسلمانان تا روز آزادی قدس شریف از پای نخواهند ایستاد و همواره حمایت خود را از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین اعلام خواهند کرد.

متن بیانیه سپاه عاشورا :

بسم اللّه الرحمن الرحیم

امروز بعد از گذشت چهار دهه از اقدام حکیمانه و راهبردی امام راحل(ره) در اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس»، «حمایت از فلسطین» و «آرمان آزادسازی قدس شریف» در نقطه اوج و بلوغ قرار دارد.

طراحی هوشمندانه این یوم اللّه بزرگ، در واقع تجمیع همه ظرفیت ها برای حمایت از مسئله فلسطین و دفع غده سرطانی رژیم صهیونیستی، آن‌هم به عنوان اولویت نخست جهان اسلام است.

امروز به رغم سیاست عادی‌ سازی روابط برخی دولت‌های مرتجع و سرسپرده کشورهای مسلمان با رژیم کودک کش صهیونیستی، ملت های آزاده منطقه و جهان در برابر گستاخی رژیم غاصب صهیونیستی جسورتر شده و آزادی قدس شریف را با صدای بلند فریاد می کنند.

مسئله فلسطین همچنان باید در صدر دغدغه‌ها و مسائل راهبردی جهان اسلام قرار گیرد و بدون شک حضور باشکوه و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس منشأ جوشش انگیزه‌های راسخ برای حمایت از فلسطین خواهد بود.

ما به عنوان فرزندان ملت در سپاه عاشورا ضمن تکریم مقام شامخ شهدای انتفاضه فلسطین و نقش آفرینی های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهدان جبهه مقاومت اسلامی، از اقشار مختلف مردم ظلم ستیز استان برای شرکت پرشور و گسترده در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت به عمل آورده و معتقدیم، با وحدت جهان اسلام و گسترش تفکر مقاومت، قدس شریف آزاد و به صاحبان اصلی آن یعنی مردم مسلمان فلسطین برگردانده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha