جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
تصاویر/ تجلیل از خانه قرآنی برتر شهرستان ماکو

حوزه/ درجات انسان ها در بهشت بر اساس آیات قرآن مشخص می شود و روز قیامت به انسان می فرمایند؛ هر اندازه می توانی قرآن بخوان تا در درجات بالاتر بهشت جای بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی عصر شنبه در مراسم تجلیل از خانه برتر قرآنی نورالهدای شهرستان ماکو که در روستای میلان برگزار شد، با بیان این که ماه رمضان، ماه انس با قرآن کریم است، اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی به کسانی که قرآن یاد میگیرند و در زندگی بدان عمل می کنند، ثواب زیادی اعطا می کند و درجات انسان ها در بهشت بر اساس آیات کتاب الهی مشخص می شود و روز قیامت به انسان می فرمایند؛ هر اندازه می توانی قرآن بخوان تا در درجات بالاتر بهشت جای بگیرد.

وی اضافه کرد: قرآن کتاب آسمانی است که خداوند بر پیامبر نازل کرده است و باید به آیات و پیام های آن عامل باشیم و از جمله چیزهایی که خداوند در این کتاب الهی از ما خواسته است، اقامه نماز است.

امام جمعه ماکو بیان کرد: قرآن یک بار به صورت دفعی در ماه مبارک رمضان بر قلب پیامبر نازل شده است و در طول ۲۳ سال دوران نبوت رسول مکرم اسلام به صورت تدریجی ابلاغ شده است و لذا انس با این کتاب الهی ضامن سعادت انسان هاست.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حمید رحیم دخت گفت: امام صادق (ع) مردم را به چهار گروه تقسیم می کنند، عده ای به قیامت ایمان دارند اما به تلاوت قرآن اهمیت نمی دهند، برخی افراد اهل کتاب الهی هستند، اما به حلال و حرام توجهی ندارند، بعضی ها هم رعایت حلال و حرام می کنند و هم به تلاوت قرآن می پردازند و عده ای اهل هیچ کدام از این ها نیستند و حضرت گروه سوم را اهل نجات واقعی معرفی می کنند.

مسئول اداره قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، افزود: انس با قرآن تنها با قرائت خوب آن میسّر نمی شود، بلکه عمل به آیات این کتاب الهی است که انسان را در ریل سعادت قرار داده و عاقبت بخیر می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha