چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری تشریح برنامه های دهه کرامت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)

حوزه/ معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) با بیان این که شعار محوری «خدمت کریمانه جهاد عالمانه» برای این دهه انتخاب شده است، گفت: ۵۰ برنامه کلان و محوری در این دهه برگزار خواهد شد که پویش سراسری فدای دخترم و همایش دختران آفتاب ویژه دختران نوجوان و جوان از جمله این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، هادی محمود نژاد ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های آستان حضرت معصومه (س) در دهه کرامت که ظهر امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: برنامه های حرم مطهر حضرت معصومه (س) با مراسم تعویض پرچم در روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد در صحن امام رضا (ع) آغاز می‌شود.

وی با بیان این که آیین افتتاح جشن‌های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه (ع) و مراسم اختتامیه در آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، تصریح کرد: روز چهارشنبه ۱۱ خردادماه از ساعت ۸ مراسم افتتاحیه با خطبه خوانی خادمان شروع می‌شود و در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) افزود: آیین جاروکشی خادمان نیز در صحن امام رضا (ع) در همان روز برگزار می‌شود.

وی با بیان این که شعار محوری «خدمت کریمانه جهاد عالمانه» برای این دهه انتخاب شده است، تاکید کرد: ۵۰ برنامه کلان و محوری در این دهه برگزار خواهد شد که پویش سراسری فدای دخترم و همایش دختران آفتاب ویژه دختران نوجوان و جوان از جمله این برنامه‌ها است.

محمود نژاد ابراز داشت: همایش دختران آفتاب از برنامه های حرم مطهر در روز میلاد است که با مشارکت معاونت امور زنان نهاد ریاست‌جمهوری در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

محمود نژاد اعزام سفیران کریمه را مورد توجه قرار داد و گفت: مطابق با برنامه همه‌ساله، خادمان حرم مطهر در قالب سفیران کریمه به همراه پرچم متبرک آستان مقدس فاطمی به استان‌ها مختلف و برخی کشورهای اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین در دهه کرامت از درب‌های هنری ایوان آیینه رونمایی می‌شود، آبخوری‌های بست جنوبی صحن امام رضا علیه‌السلام به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم کاشی‌کاری صحن امام هادی (ع) رونمایی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha