چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی گرجیان

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان پیشنهاد کرد: برای اینکه آثار امام(ره) به ویژه منشور روحانیت بیشتر دیده شود و مردم شناخت جامع تری نسبت به ایشان پیدا کنند، دانشگاه ها و حوزه های علمیه برخی از کتب حضرت امام(ره) را در متون درسی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی گرجیان در نشست علمی که ظهر امروز با موضوع «حکمت و حکومت امام خمینی (ره)» در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، با تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، اظهار کرد: باید بدانیم بزرگمردانی بودند که رسالت خود را امام حسین وار انجام دادند و ما خود را مدیون خون همه شهدا به ویژه شهدای پانزده خرداد می دانیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مبانی امام خمینی(ره) تشکیل حکومت اسلامی بود، اذعان کرد: امام خمینی(ره) وجود جامع به معنای دقیق کلمه بود که دارای مکتب بود و ما باید ایشان را به نحو جامع بشناسیم.

عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی بیان کرد: امام شخصیت جامعی در سیاست، اخلاق، اجتماع و الهیات داشت و خلاصه عمر ایشان منشوری است که در اواخر عمر منتشر شد و عرفان و حکومت اسلامی یا نظریه عرفان در اسما را در آن مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: در نظام الهی، اسمای الهی دارای مراتب متعدد است و اسم «الله» در مافوق همه اینها حاکم بر دیگر اسما است و هر کدام را در جای خود می نشاند تا اینکه اختلافی ایجاد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان با اشاره به این حدیث امام عسکری(ع) که می فرماید: « وَاَمّا مَنْ کانَ مِنَ الفُقَهاءِ صَائِنا لِنَفْسِهِ حافِظاً لِدینِهِ مُخالِفاً لِهَواهُ مُطیعاً لِاَمرِ مَولاهُ فَلِلْعَوامِ اَنْ یُقَلِّدُوهُ (وسائل الشیعة، ج ۲۷، ص ۱۳۱، ح ۳۳۴۰۱)» اظهار داشت: این حدیث می خواهد بیان کند که فقیه باید شرایط جامعیت اسمایی را داشته باشد.

عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: اینکه حضرت امام(ره) فرمود به همان اندازه که پیامبر اختیارات دارد، ولی فقیه نیز اختیار دارد مربوط به دارا بودن جامعیت اسمایی فقیه است.

وی تاکید کرد: امروز فقط شخصیت سیاسی امام(ره) را می شناسیم، در حالی که باید بیشتر به جامعیت شخصیتی ایشان بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان در پایان پیشنهاد کرد: برای اینکه آثار امام(ره) به ویژه منشور روحانیت بیشتر دیده شود و مردم شناخت جامع تری نسبت به ایشان پیدا کنند، دانشگاه ها وحوزه های علمیه برخی از کتب حضرت امام(ره) را در متون درسی قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha