جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر/ همایش افزایش جمعیت و فرزنداوری در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ

حوزه/ حجت الاسلام شعبانی گفت: مشکلات اقتصادی نمی تواند مانعی برای افزایش جمعیت باشد، چرا که مبنای اسلام بر رزاقیت خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اکبر شعبانی، امروز در همایش "جمعیت و فرزندآوری " که در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ برگزار شد، اظهار داشت: دختران نقش آرامش دهی در خانواده دارند و طبق روایات اسلامی، دختران موجب نزول رحمت الهی بوده و نسبت به والدین دلسوز هستند.

وی با اشاره به مسئله کاهش جمعیت جوان کشور و توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین و جمعیت و فرزند آوری، خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی نمی تواند مانعی برای افزایش جمعیت باشد، چرا که مبنای اسلام بر رزاقیت خداوند و قناعت و صرفه جویی است.

کارشناس مذهبی افزود: با توجه به انبوه خانواده های تک فرزند در جامعه، اگر این رویه ادامه یابد علاوه بر کهنسال شدن نیروی انسانی کشور، مفاهیمی همچون دایی، خاله، عمو و عمه جایگاه خودشان را از دست خواهند داد و خانواده ها به مرور زمان در مشکلات سخت نمی توانند تکیه گاهی برای هم باشند.

وی همچنین به برکات ازدواج از دیدگاه آیات و روایت اشاره کرد و گفت: ازدواج سنت پسندیده اسلام است و نباید این سنت با آسیب های مختلف از جمله مسائل اقتصادی، فضای مجازی و ... تحت الشعاع قرار بگیرد؛ خانواده ها با فراهم نمودن مقدمات ازدواج جوانان می توانند زمینه های فساد اجتماعی و آسیب های روحی جوانان را کاهش دهند و در این راه خداوند متعال یاور و پشتیبان آنها خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha