پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
فاضل و مصلحی

حوزه/ رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، سرپرست این نهاد حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مصلحی ضمن ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، به نقش برجسته روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: روحانیت نقش مهم و پررنگی در دوره دفاع مقدس داشتند و به نوعی می توان بخش اعظمی از قداست دفاع مقدس را حاصل فعالیت های روحانیون دانست.

وی با بیان این که شهدای طلبه و روحانی در دوره پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و بعد از انقلاب بسیار غریب هستند، اظهار داشت: بسیاری از افراد جامعه با فعالیت های این قشر زحمتکش آشنا نیستند و این در حالی است که روحانیت همواره و در همه میدان‌ها پرچمدار و در خط مقدم بوده است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با تأکید بر ضرورت بررسی عقبه معرفتی دفاع مقدس و فعالیت روحانیت در این عرصه، ادامه داد: این عقبه معرفتی با توجه به آرمان های امام خمینی(ره) و فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید محوربندی و تبیین شود.

وی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت را سه اصل مهم در عرصه جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: حوزه خواهران کمک کند تا بتوانیم عقبه معرفتی این سه اصل را جمع آوری کرده و نقش روحانیت در این اصول را تبیین کنیم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین فاضل با تشکر از فعالیت های سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم قدمی شایسته در راستای تحکیم مبانی نظام اسلامی و دفاع مقدس برداریم تا در بارگاه الهی شرمنده شهدا نباشیم.

وی با بیان این که حرکت در مسیر عملیاتی کردن مطالبات مقام معظم رهبری و اهداف انقلاب اسلامی تلاش شبانه روزی را می طلبد، خاطرنشان کرد: این که امروز رهبر معظم انقلاب مسئله جهاد تبیین را مطرح می کنند برای جلوگیری از تحریفی است که دشمنان درصدد القای آن به جامعه هستند.

سرپرست حوزه های علمیه خواهران افزود: امروز دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با تمام توان و با استفاده از ابزارهای گوناگون، علیه اسلام و به ویژه انقلاب اسلامی فعالیت می کنند و لازمه مقابله با این هجمه های بی امان دشمنان، جهاد تبیین است.

وی با اشاره به ظرفیت خوب حوزه های علمیه خواهران و طلاب خواهر در عرصه جهاد تبیین، گفت: طلاب خواهر و بانوان دغدغه مند می توانند با قلم خود فعالیت خوب و تأثیرگذاری را در عرصه جهاد تبیین داشته باشند و با معرفی قهرمانان بزرگ این مرز و بوم که به نوعی تاریخ را رقم زده اند، الگوهای موفقی را به جامعه ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به تفاهم نامه همکاری حوزه های علمیه خواهران و سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس که در دوره های گذشته امضا شده است، افزود: این تفاهم نامه سند خوبی است و حاضریم جهت تقویت، تبیین و تثبیت فعالیت های طلاب و روحانیت همکاری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha