چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
رادیو غدیر

حوزه/ در آستانه دهه پر فضیلت امامت و ولایت، رادیو غدیر از دهم تا پایان ذی الحجه، یعنی از ۱۹ تیر الی ۷ مردادماه روی موج FM، ردیف ۹۵.۵ به فعالیت می‌پردازد؛ این شبکه به دنبال اشاعه فرهنگ امامت و ولایت با توجه ویژه به بحث وحدت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مسعود کاویانی مدیر رادیو معارف امروز در نشست خبری راه‌اندازی "شبکه غدیر" که در سالن جلسات رادیو معارف در قم برگزار شد، گفت: در آستانه دهه پر فضیلت امامت و ولایت، رادیو غدیر از دهم تا پایان ذی الحجه، یعنی از ۱۹ تیر الی ۷ مردادماه روی موج FM، ردیف ۹۵.۵ به فعالیت می‌پردازد؛ این شبکه به دنبال اشاعه فرهنگ امامت و ولایت با توجه ویژه به بحث وحدت است.

وی با بیان اینکه ما در معرفی غدیر کوتاهی کرده ایم، گفت: ماه ذالحجه ماه ولایت است و در این ماه حدود بیست مناسبت راجع به ولایت وارد شده است، نقش رسانه ها برای فرهنگ سازی غدیر و معارف والای آن بسیار مهم است.

مدیر رادیو معارف گفت: روایات زیادی در مورد اطعام و دستگیری از نیازمندان در ایام غدیر داریم و ما نیز به عنوان یک رسانه تلاش می کنیم در شبکه غدیر این فرهنگ کمک رسانی و اطعام فقرا و مساکین نهادینه کنیم.

کاویانی با اشاره ویژه به بحث وحدت و دوری از تفرقه در شبکه غدیر خاطرنشان ساخت: برنامه‌های ما در راستای وحدت است؛ پوشش برنامه‌ها به گونه‌ای خواهد بود که در راستای راهبرد استراتژیک نظام یعنی وحدت باشد چرا که نظام سیاسی و مردم‌سالاری دینی ریشه در گفتمان و فرهنگ غدیر دارد.

وی با اشاره به هم‌افزایی رادیو غدیر با رادیو معارف اظهار داشت: شصت درصد برنامه‌های این شبکه ترکیبی، پانزده درصد نمایشی، شانزده درصد تبیین بر اساس گفتار و نه درصد تبیین با محوریت گفت‌وگو است.

کاویانی مخاطب شبکه رادیویی غدیر را عام توصیف کرد و تاکید کرد: سایر شبکه‌ها وظیفه خود درباره غدیر را انجام خواهند داد؛ همانگونه که با وجود شبکه محرم، دیگر شبکه‌های رادیو و تلویزیون به فعالیت خود در اشاعه فرهنگ سیدالشهدا(ع) ادامه دادند.

مدیر رادیو معارف به سابقه پنج ساله رادیو محرم و سابقه یک ساله رادیو وحدت اشاره کرد و گفت: این دو شبکه تجربیات موفقی برای رسانه ملی بودند؛ بر همان اساس، تصمیم بر آن شد تا شبکه غدیر نیز بر پایه مباحث دینی که متولی آن رادیو معارف خواهد بود شروع به کار کند.

وی در پایان موضوعات شبکه رادیویی غدیر را «هویت‌شناسی شیعه در غدیر»، «تبیین جایگاه رفیع امامت در تشیع بر مبنای غدیر»، «پوشش مناظرات پیرامون مبحث ولایت»، «جایگاه غدیر در اندیشه علمای اسلام»، «مباحث ترویجی و جریان‌سازی» و پویش «به عشق علی» عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران رسانه ملی پیگیری اشاعه فرهنگ و گفتمان غدیر در جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha