یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
رقابت دین و حکمرانی با رویکرد مساله محور در سند تحول قضایی

حوزه/با هدف توانمند سازی حلقه های مساله محور تخصصی، دومین رقابت علمی «دین و حکمرانی با رویکرد مساله محور در سند تحول قضایی» برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اندیشکده دین و حکمرانی با همکاری معاونت راهبردی قوه قضائیه و بنیاد ملی نخبگان، اقدام به برگزاری دومین رقابت نخبگانی حل مسائل حکمرانی با رویکرد دینی کرده است.

بر اساس این گزارش: حسین علیزاده رئیس شورای سیاستگذاری رویداد هدف از رقابت علمی مساله محور دین و حکمرانی را در گام اول، «آموزش تخصصی فرآیندهای اقدام جهت حل مسائل حکمرانی»و در گام دوم «ایجاد جریان نخبگانی حوزوی پایدار در راستای حل مسائل حکمرانی» عنوان کرد.

وی افزود: در این رویداد نمی توان همه مسائل را مطرح کرد بلکه با توجه به اولویت گره گشایی از زندگی مردم و ایجاد کارآمدی ، سه مسئله از مسائلی که تعداد پرونده بالایی دارند و در سند تحول قضایی هم اکنون در دستور کار قوه قضاییه و نخبگان کشور قرار دارند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ این سه مسئله عبارتند از:چالش اعتبار اسناد عادی؛ طراحی فرآیند جدید در دعاوی اعسار از هزینه دادرسی و قضازدایی دعاوی مربوط به انحصار وراثت.

رئیس شورای سیاستگذاری رویداد گفت مرحله اول این رویداد با رقابت ۲۹ تیم در ۹ و ۱۰ تیر ماه با حضور گروه هایی از مدارس برتر تخصصی حوزه علمیه برگزار شد. طی این مرحله چالش های مورد رقابت توسط کارشناسان قوه قضاییه تبیین و گروه ها به ریشه یابی و تنظیم راهکار سیاستی در مسائل مطرح شده پرداختند و در گام دوم که در مدت یک ماه از ۱۷ تیر الی ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ مسائل فقهی مرتبط در قالب تنظیم مقاله علمی کوتاه یا سند سیاستی توسط گروه های برگزیده در گام اول به رقابت می پردازند.

مدیر اندیشکده دین و حکمرانی در پایان عنوان کرد: با تلاش های صورت گرفته قرار است افراد برگزیده در قالب هسته های علمی به مدت یک سال تا رسیدن به پاسخ نهایی مساله را دنبال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha