جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ امروزه تهاجم فرهنگی مدعیان حقوق بشر غربی کار را از بی حجابی فراتر برده و در صدد ترویج بی بندوباری، فساد و همجنس‌گرایی است و هدف آنها جز از بین بردن اساس اسلام نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مدیریت مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ به مناسبت هفته عفاف و حجاب در بیانیه ای آورده است:

بسمه تعالی

با عرض تبریک به مناسبت دهه ولایت و امامت و تهنیت به مناسبت هفته عفاف و حجاب

حجاب و عفاف یکی از روش های زیست عفیفانه و سالم نسل بشر در روی زمین است و در سایه حجاب و عفاف هست که نسل بشر پاکیزه مانده است.
تردیدی نیست که یکی از نمادها و نمودهای کم نظیرِ تدیّن در سپهر عمومی ، مراعات حیا و عفاف از سوی آحاد جامعه است به گونه ای که امام صادق علیه السلام فرمودند: «لا ایمان لمن لاحیاء له».

وظیفه ی دولتمردان در نظام اسلامی در پیش گرفتن سیاست های منتج به تقویت فضیلت اخلاقی حیا و عفّت در افراد و بروز آن در صحنه های عمومی جامعه است.

از سوی دیگر نقطه برجسته مشترک وصیت نامه همه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تاکید بر ضرورت و اهمیت حیا و حجاب می باشد؛ خوشبختانه در این جهت کمبودی از حیث قوانین و اسناد بالا دستی اعمّ از قانون اساسی و مصوبات مجلس شورای اسلامی و قوانین جزائی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود ندارد، و لذا می طلبد مسئولین با عمل به قانون و مصوبات صورت گرفته زمینه رشد و تعالی اخلاقی جامعه را فراهم سازند.

در جامعه امروزی ما به برکت خون شهدا و رهبری های داهیانه مقام عظمای ولایت امنیت و آرامش حکمفرماست و این نعمت بزرگ زمانی نمود بیشتری می یابد که ارزش های اخلاقی روز به روز پررنگتر شده و مبلغین و مبلغات گامهای بلندی در جهت توسعه ارزشهای اخلاقی و نهادینه کردن آنها بردارند.

حجاب و عفاف دو مقوله ای هستند که با آگاهی دهی به خانواده ها و جوانان و نهادینه سازی آن در جامعه کنونی با استفاده از پاسخگویی به شبهات روز جامعه و با توجه به هجمه های عظیم فرهنگی از سوی غرب باید برای مردم تبیین شود.

بانوان جامعه با حیا و عفت خود در وهله اول سلامت روح و روان خود و در مراحل بعدی سلامت خانواده و اجتماع را به ارمغان می آورند، در چنین جامعه ای فرزندان سالم هم از حیث روحی و هم از جهت جسمی تحویل می‌شود.

امروزه تهاجم فرهنگی مدعیان حقوق بشر غربی کار را از بی حجابی فراتر برده و در صدد ترویج بی بندوباری و فساد و همجنسگرایی است و هدف آنها جز از بین بردن اساس اسلام نیست.

فلذا لازم و ضروری است که بانوان با حجاب و عفت قدمی و مردان عفیف و غیرتمند جامعه نیز با حفظ نگاه و عفت و غیرتمندی خود جامعه را در مسیر حرکت به سوی مدینه موعود قرار بدهند تا زمینه برای ظهور آن منجی عالم بشریت فراهم شود.


والسلام علی من اتبع الهدی و العاقبة خیر للمتقین.
عبدلی
مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا سلام الله علیها شاهین‌دژ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha