شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کد خبر: 1034525
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
المصطفی

نشست علمی تبیین مبانی حقوق بشر آمریکایی به همت انجمن علمی پژوهشی حقوق مدرسه عالی علوم انسانی، تاریخ و حکمت نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست علمی بررسی و تبیین مبانی حقوق بشر آمریکایی با حضور دکتر جواد منصوری، استاد دانشگاه تهران و حجج اسلام و المسلمین نایب علی اختری و محمدرضا میرزایی به عنوان دبیر علمی به همت انجمن علمی پژوهشی حقوق مدرسه عالی علوم انسانی، تاریخ و حکمت نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان و با حضور جمعی از طلاب، اساتید و مسئولان و اعضای انجمن علمی حقوق خواهران به صورت میزگرد و پرسش و پاسخ برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی در این نشست به بیان مصادیق حقوق بشر و مصادیقی از عدم رعایت این حقوق توسط آمریکا پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین اختری مصادیقی از تضییع حقوق بشر در افغانستان به ویژه حملات طالبان و حضور آمریکاییان در این کشور را برشمرد.

در پایان نیز دکتر منصوری با بیان لزوم دشمن‌شناسی به عنوان یکی از دروس قابل تدریس در کرسی های دانشگاه در اکثر رشته‌ها به مصادیق حقوق بشر و بررسی عدم رعایت آن در طول چهل سال انقلاب اسلامی پرداخت.

وی اظهار کرد: یکی از دروسی که در این چند سال مورد غفلت واقع شده درس دشمن شناسی با رویکرد آینده نگری است.

منصوری افزود: باید لوازم دفاع را به دست آوریم و در مواقع لزوم به کارگیری کنیم و با این رویکرد رسیدن به اهداف برای ما دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha