چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
محمد جواد احمدی

حوزه/ مداح و مرثیه سرای اهل بیت(ع) با اشاره به اهمیت مسأله جهاد تبیین تصریح کرد: تبیین هیئتی ها در شرایط امروز باید متعهدانه و هنرمندانه باشد.

محمدجواد احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که دهه اول ماه محرم یکی از بهترین فرصت ها در راستای اهتمام نسبت به جهاد تبیین است، اظهار داشت: این که رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد تبیین، فریضه فوری و قطعی است، قبل از هر چیز باید اهمیت این بحث برای آحاد مردم و به خصوص نسل جوان به درستی تبیین شود و در این رابطه وعاظ، سخنرانان، مداحان و هیئتی ها باید با قدردانی نسبت به فرصت عظیم دو ماه محرم و صفر، نقش کلیدی خود را به درستی ایفا کنند.

وی افزود: البته خود مداحی اهل بیت(ع) و بیان مراثی حضرات معصومین(ع) جهاد تبیین است اما با این حال باید ناظر به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، به صورت دقیق و مبنایی نسبت به این مهم عنایت و توجه لازم را داشت.

وی همچنین گفت: از سوی دیگر می بایست امورات مرتبط با هیئت را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا در آن شبهات و مسائل مختلف موجود در ذهن جوانان جواب داده شود که در این صورت نسبت به امر تبیین و روشنگری موفق خواهیم بود.

احمدی بیان داشت: یکی از مهم ترین رسالت های مداحان اهل بیت(ع)، بصیرت افزایی، روشنگری و تبیین شاخصه های حق و باطل به تأسی از سیره حضرات معصومین(ع) و از جمله سیره حضرت سیدالشهدا(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: ناظر به بیانات و رهنمودهای رهبر عزیزمان عرض می کنم که باید توجه داشت که هر تلاشی لزوماً به معنای جهاد نیست چه آن که خود ایشان در جایی می فرمایند که جهاد به معنای هدف گیری صحیح دشمن است. مقام معظم رهبری همچنین تأکید می کنند که مغز و معنای هیئت همان تبیین مکتب است و هیئت، مرکز مهم تبیین مفاهیم و معارف اسلامی و پاسخ به سؤال‌های گوناگون جوانان درباره مسائل اصولی و سبک زندگی است.

مداح و مرثیه سرای اهل بیت(ع) افزود: آن چه مهم است این که اهتمام هیئتی ها در راستای جهاد تبیین باید متعهدانه و هنرمندانه باشد تا بر روی انبوه مخاطبان هیئت ها و محافل مذهبی به معنای واقعی کلمه تأثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha