یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
راضیه هاشمی

حوزه/ مدیر دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان از برگزاری اردوی علمی‌تربیتی «طریق تحول» با شرکت ۶۰۰ بانوی طلبه و استاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، راضیه هاشمی در مراسم اختتامیهٔ اردوی علمی‌تربیتی «طریق تحول» که با حضور طلاب جدیدالورود خواهر در سالن اجتماعات اردوگاه جوادالائمه(ع) گلبهار برگزار شد، ابراز کرد: بانوی طلبه فهیم امروز می‌داند ضمن رسیدگی به وظایف بانوانه خود در میان خانواده، می‌تواند برای تحقق‌بخشیدن سند چشم‌انداز حوزه، در پرتو تحصیل و تهذیب، کارکردهای اجتماعی متعدد حوزه را به رخ بکشد.

وی افزود: طلبه خواهر می تواند نشان دهد که قادر است، با هدف زمینه‌سازی ظهور منجی در بسیاری از مؤسسات، مراکز، سازمان‌ها و اجتماعات بیرونی تأثیرگذار باشد و قطعاً برای رسیدن به آن باید به خود اعتماد کند، استعدادهایش را بشناسد و بر دایره توانمندی‌هایش بیفزاید.

مدیر دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان گفت: در جامعهٔ کنونی بانوان هم‌دوش آقایان در تحصیل علم و عرفان فعالیت می‌کنند و موجب افتخار جامعه هستند.

وی افزود: دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان که در ماه‌های اخیر احیا شد، در تلاش است با استفاده از ظرفیت آموزشی، پژوهشی و تربیتی طلاب، اساتید و کادر مدارس علمیه و با ورود اثربخش در عرصه‌های مختلف، نقش خود را برای ایجاد تمدن اسلامی ایفا کند.

هاشمی در ادامه ضمن توضیح گزارشی از اردوی علمی‌تربیتی «طریق تحول» که به‌مدت چهار روز در اردوگاه جوادالائمه(ع) برگزار شد، گفت: بعد از گذشت چند سال وقفه و نیز شرایط کرونایی، دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم اقدام به برگزاری این اردو کرد که ۶۰۰ طلبه و استاد خواهر در آن شرکت کردند.

وی ابراز کرد: پس از مرور عناوین ۱۲ گانه دانشی، روشی، ارزشی و بینشی و نیز به‌گواهی همکاران و اساتید دوره، شاهد توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود هستیم که قطعاً هریک از ایشان می‌توانند در شهر و منطقه خود با تلفیقی از امید، تلاش و نشاط، توأم با اخلاص و تقوا، حادثه‌ای عظیم و سترگ را در گسترش آموزه‌های دینی و معارف اسلامی رقم بزنند.

اردوی علمی‌تربیتی «طریق تحول» از جمعه ۴ تا سه‌شنبه ۸ شهریور با حضور ۶۰۰ نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان (شمالی، جنوبی و رضوی) در اردوگاه جوادالائمه (علیه‌السلام) گلبهار و به‌همت دفتر خواهران این حوزه برگزار شد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha