جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر/ نشست مدیر سابق و جدید و معاونین مدیریت حوزه خوزستان با آیت الله اعرافی

حوزه / نشست جمع‌بندی سفر آیت الله علیرضا اعرافی به خوزستان با حضور مدیران سابق و جدید و معاونین مدیریت حوزه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست جمع‌بندی سفر آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به خوزستان با حضور مدیران سابق و جدید و معاونین مدیریت حوزه استان برگزار شد.

اهتمام حوزه‌های علمیه به حل مشکلات مردم

این نشست ابتدا با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه آیت الله کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنانی اظهار داشت: خوزستان یک استان راهبردی و کلیدی است و اهتمام اصلی حوزه‌ها حل مشکلات مردم، حمایت و خدمت به مردم است.

معاونین و مسئولان معاونت‌های مختلف مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور هم ضمن اشاره به بازدید از مدارس و مارکز حوزوی استان خوزستان، به نیازهای اولویت دار اشاره و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.
 

مأموریت های آیت الله اعرافی به حوزه خوزستان

در ادامه آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، اظهار کرد: حوزه علمیه خوزستان هم باید پاسخگوی نیازهای متنوع این استان پهناور باشد و هم باید به دنبال کادر سازی، فکر و اندیشه برای سطح کشور باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره‌ به ضرورت کادرسازی حوزه علمیه خوزستان در حوزه بین الملل، ادامه داد: حوزه علمیه خوزستان براساس برنامه ۵ ساله باید حرکت کند و امیدواریم حجت الاسلام والمسلمین بلادیان در این مسیر گام‌های بلندتری بردارد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه روحانیت باید نهادی باشد که در کنار مردم و همراه مردم باشد، افزود: استان خوزستان، استان نمونه و نمادی از پایداری ملت ایران است و هر کدام از ما اگر کاری بر می‌آید باید برای آن انجام دهیم.

وی عنوان کرد: مدیریت حوزه‌ها در استان، در کنار حوزه علمیه خواهران، تبلیغات اسلامی، اوقاف، دفتر تبلیغات اسلامی مرکز خدمات و نهادهای علمی و دانشگاهی همه باید مثل زنجیره‌ای برای توسعه علمی، دینی و فرهنگی و مذهبی باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: ما به عنوان حوزه علمیه باید پیشگاه ایجاد این همبستگی و همدلی، شبکه سازی و زنجیره سازی شبکه‌ها باشیم تا استان خوزستان از همه آسیب‌ها رهایی پیدا کند.

آیت الله اعرافی درخصوص مصوبات سفر به استان خوزستان نیز گفت: این مصوبات ارائه و به مدت یک هفته نظرات تکمیلی علما و مدیریت استان خوزستان و حوزه علمیه قم مطرح شده و در نهایت به مصوبات رسمی تبدیل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم توجه به جنبه حقوقی مباحث و اقدامات و همراهی مسئولان استانی و نمایندگان شهرستان‌ها در تحقق مصوبات است.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور ضمن اشاره به نقش و اثرگذاری استان خوزستان و حوزه علمیه آن، بر اهتمام در توجه جدی به این استان به عنوان یک رسالت تأکید و برای حوزه علمیه خوزستان سنگ تمام گذاشتند.

مصوبات سفر:

"حمایت از پروژه‌های عمرانی در جهت تکمیل آنها"، "تأمین تجهیزات مدارس"، "حمایت برای راه‌اندازی پژوهش سرا"، "آموزش‌های مهارتی کارگروهی، انجمن‌ها و کانون‌های علمی" از جمله مسائل مطرح و مورد تصویب این نشست بود.

"حمایت از قرارگاه تثبیت اعتقادی خوزستان"، "پیگیری سهم نمایندگان"، "حذف سقف طرح هجرت، امین، بینات، خیرالبریه در خوزستان"، "حمایت از طرح تربیت استاد زبان عربی"، "حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز نظام" و "تعیین تکلیف و رفع موانع موجود در موقوفات و منابع پایدار خوزستان" بخش دیگری از مصوبات این سفر بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha