پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
نشست ستاد برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان

حوزه/ نشست ستاد برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضور نمایندگان دستگاه های عضو شورا در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست ستاد برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکباری جهانی با حضور نمایندگان دستگاه های عضو شورا امروز در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار گردید.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام ذاکری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، ضمن تبریک میلاد پیامبر خاتم حضرت محمد صلی الله علیه و آله، جهاد تبیین را واجب فوری زمان حاضر دانسته و با توجه به شرایط خاص کشور از نهادها، دستگاهها و گروههای اثرگذار مختلف خواست تا در این زمینه، تمام توان خود را به کار گیرند تا مسائل مختلف برای جوانان و نوجوانان واضح و روشن گردد.

وی با اشاره به ترکیب سنی دستگیرشدگان حوادث اخیر، هدف اصلی جنگ شناختی همه جانبه توسط دستگاههای تبلیغاتی و رسانه ای دشمن را قشر نوجوان و جوان کشور دانسته و راه مقابله با این هجمه فراگیر رسانه ای را تبیین و ارتباط بیشتر با آنها بیان کردند و افزودند اینها فرزندان ما هستند و نباید گذاشت فریب توطئه دشمنان را بخورند.

حجت الاسلام ذاکری ظرفیت عظیم آموزش و پرورش ،کانونهای مساجد و سمن ها و ورزشکاران جوانان را ظرفیت مهمی در این عرصه دانسته و خواستار ایفای نقش مؤثر همه دستگاه ها در این ایام در ایجاد بستر مناسب برای حضور موثر جوانان انقلابی شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان قم بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و محلات در ایام میلاد مسعود پیامبر اعظم (ص) و برپایی ایستگاههای صلواتی کوچک محلی را اقدامی شایسته و نشاط آفرین برای اهالی محل و فرصت مناسبی برای برپایی جشن و سرور و اجتماعات مردمی در محلات با محوریت جوانان برشمردند.

وی با اشاره به لزوم برگزاری با شکوه مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ۸ آبان سالروز شهادت شهید فهمیده تا ۱۳ آبان را فرصتی مناسب برای اجرای برنامه های تبیینی مرتبط با استکبار ستیزی نام برده و تاکید کردند؛ امسال علاوه بر راهپیمایی، جشنواره‌ای با حضور و ایفای نقش دانش آموزان برگزار گردد.

آقای امینی با اشاره به تشکیل قرارگاه ۱۳ آبان در اداره آموزش و پرورش استان گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته دوره های بصیرتی برای معاونین پرورشی، معلمان و دانش آموزان برگزار می شودپویش سلام ایران را برگزار می کنیم و در حال تولید سرود ملی دانش آموزی هستیم تا موج رسانه ای و جریانی دینی- انقلابی در سطح کشور به وجود بیاوریم.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش افزود: برای ۱۳ آبان آمادگی داریم غرفه های متعدد در مسیر راهپیمایی توسط مدارس دایر کنیم و سینما تربیت نیز محل مناسبی برای اجرای برنامه برای مدارس است که صبح ها می توان از آن استفاده نمود

معاون فرهنگی سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام در این جلسه با اشاره به برگزاری برنامه جشن دختران دهه هشتادی و نودی اعلام داشت: این همایش با حضور دختران و خانواده آنها در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر در روز ۵ شنبه برگزار می گردد.

آقای بادینلو با توجه به برگزاری کنگره ملی شهدای استان پیشنهاد تشکیل گروه سرود ۶۰۹۰ نفره دانش آموزان را به نیابت از شهدای استان قم مطرح نمود و برای اجرای آن اعلام آمادگی نموده و اضافه کرد این برنامه در روز ۱۳ آبان نیز می تواند اجرا گردد.

حجت الاسلام لواسانی از معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم نیز با اشاره به حضور مبلغین در مدارس استان این اقدام را در جهت جهاد تبیین بسیار مؤثر دانسته و خاطر نشان کرد: دانش آموزان نیاز به برنامه های سمعی و بصری دارند که نمایشگاه نیز یکی از این ابزارهاست. در خصوص استکبار ستیزی باید از این موارد استفاده و تولید محتوا نمود.

حجت الاسلام موسوی نیز از آمادگی دبیرخانه کانونهای فرهنگی مساجد برای اجرای برنامه تئاتر و سرود در روزهای منتهی به ۱۳ آبان خبر داد.

امام جمعه قنوات نیز خواستار توجه به بخش های قم در مراسم ها شد و از نمایندگان دستگاه های خواست که در برپایی پر شور مراسم یاری گر بخش های تابعه قم باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha