جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حکمت حکیمی فر

حوزه/ کارشناس دینی گفت: صبر و بصیرت توأمان، خصوصیتی است که از التزام عملی به آموزه‌های امام صادق علیه السلام سرچمشه می‌گیرد و این امکان را فراهم می‌کنند که در راه حاکمیت فقه جعفری، آگاهانه و روشن‌بینانه همراه ولیّ حق حرکت کنیم.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: دشمنان دین در راستای قدرت‌طلبی و سلطه‌جویی با اسلام و مغز آن یعنی فقه جعفری سلام الله علیه، مبارزه و پایه‌های ایمانی جامعه را متزلزل می‌کنند و جامعه را به نفس‌پرستی و دنیاپرستی دعوت می کنند.

این پژوهشگر دینی افزود: هرچه که تاریخ می‌گذرد درگیری جبهه حق و باطل جدی‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

حجت الاسلام حکیمی فر عنوان کرد: تعبیر پرتکرار «کما ملئت جورا و ظلما» که در روایات آمده به ‌معنای این ‌است ‌که طاغوت ولایت و حاکمیت خود را به همه زندگی مردم می کشانند و امروز جبهه استکبار و طاغوت با صدای بلند می گوید قانون خدا که همان فقه جعفری است، نباید در زندگی اجتماعی دخالت کند و آموزه‌های امام صادق علیه السلام که ریشه و سرچشمه حیات طیبه انسانی است نباید در زندگی مردم حضور داشته باشد.

وی یادآور شد: تنها عامل مقابله با حکومت و جریان طاغوت، کیمیای صبر و بصیرت است، «وَ لَا یَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ.» صبر و بصیرت توأمان، خصوصیتی است که از التزام عملی به آموزه‌های امام صادق علیه السلام سرچمشه می‌گیرد و این امکان را فراهم می‌کنند که در راه حاکمیت فقه جعفری، آگاهانه و روشن‌بینانه همراه ولیّ حق حرکت کنیم و در مواجه با مشکلات و فتنه‌انگیزی دشمنان، راه و هدف را گم یا فراموش نکنیم. حیات طیبه و موحدانه در گرو ایمان بالله و کفر به طاغوت می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha