پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی با حضور در بین دانش آموزان تکاب به تشریح توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوفی امروز با حضور در چند مدرسه تکاب، پای صحبت های دانش آموزان نشست.

امام جمعه تکاب در جمع دانش آموزان مدرسه دخترانه حضرت فاطمة زهرا(س) اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی دشمن از ایجاد اغتشاشات، متوقف کردن رشد علمی ایران اسلامی است و در نشریه ها بدان اعتراف می‌کنند.

وی افزود: سال ۲۰۰۵ در مجله نیچر که یکی از معتبرترین نشریات علمی جهان است، مقاله ای تحت عنوان "رژه بزرگ ایرانیان" توسط یکی از سردبیران این نشریه که نتیجه تحقیقات سفر او به ایران بود، منشتر شد، بیان شده است «تعالی علمی در ایران در حال بازسازی دوباره است مگر اینکه با اغتشاشات یا تحریم‌های بیشتر جلوی آن گرفته شود... و ایرانیان می‌دانند چه کسانی هستند و از سابقه تمدن و علمی‌شان به‌خوبی آگاه هستند. در چند سال گذشته ایران سرمایه گذاری بیشتری را در حوزه علم و دانش کرده است و حتی آیت‌الله خامنه‌ای که به‌طور موثر مسئولیت این کشور را برعهده دارد، درباره علم صحبت کرده و از مسئولان خواسته است تا اعتمادبه‌نفس در تمامی زمینه‌های علمی را توسعه دهند». این فراخوانی درون یک جامعه دانشگاهی کوچک است که به‌شدت از میراث غنی و باستانی پیشرفت علمی ایران آگاه است.

وی همچنین با حضور در جمع دانش آموزان مدرسه حضرت خدیجه کبری(س) تکاب، به فرصت ها، آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی به ویژه اینستاگرام اشاره کرد و گفت: لازم است مدیریت فعالیت در فضای مجازی و تحقیق در مورد مطالبی که می خوانیم و عدم مقایسه باطن زندگی خود با ظاهر زندگی دیگران و..... در فضای مجازی مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام کوهی در سومین حضور خود در مدارس، در مدرسه دخترانه هنرستان نساء حاضر شد و در سخنانی کوتاه بیان کرد: بر اساس دیدگاه قرآن کریم و بزرگان دین، از نشانه ها و اوصاف انسان عاقل و خردمند، تحقیق در صحت و سقم اخبار و سخنانی است که می شنود و این فرمایش قرآن است.

وی در پایان گفت: باور کردن مطالب شبکه های اجتماعی غربی بدون تحقیق و بررسی، موجب نتایج نامطلوب می شود.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha