شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
اغتشاش

حوزه/ و اینک نیز پیراهن عثمان در قالب مهسا امینی و به بهانه آزادی زنان آن هم بعد از قریب به ۱۴۰۰ سال برای بار دیگر تکرار شده است.

خبرگزاری حوزه/ خطابم به تمام کسانی است که خواسته یا ناخواسته در زمین بدخواهان نقش آفرینی می کنند.

خطابم به تمام حامیان اغتشاش و اغتشاشگران است.

عاقلانه آن است که از تاریخ عبرت بگیریم نه آنکه سبب عبرتی دیگر برای آیندگان شویم.

معاویه در سال ۳۵ هـ بعد از کشته شدن عثمان ، پیراهن آغشته به خون او را به بهانه ی رسیدن به اهداف و آرزوی خودش ، بر فراز منابر می آورد و مردم ساده اندیش را با خود همراه می کرد و گریه می کردند و قسم یاد کردند که انتقام خون عثمان را خواهند گرفت و امام معصوم زمان خود یعنی امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) را به همدستی با قاتلان عثمان متهم کردند درحالیکه امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) از مخالفان قتل عثمان بود و در مقابله با قتل عثمان ؛ اقداماتی هم انجام داد.

و اینک نیز پیراهن عثمان در قالب مهسا امینی و به بهانه ی آزادی زنان آن هم بعد از قریب به ۱۴۰۰ سال برای بار دیگر تکرار شده است.

خطابم به نوجوانان و جوانان این خاک مقدس هست که علی زمان را تنها نگذاریم چراکه تاریخ بار دیگر تکرار شده و آنچه مسلّم است اینکه از این پیراهن عثمان ، جز معاویه های زمان سودی نخواهند برد و از افراد ساده لوح ، ضعیف العقل و مغفل برای رسیدن به اهداف پلیدشان استفاده می کنند و سبب تباه شدن دنیا و آخرت آن ها می شوند.

و در نهایت خطابم به معاویه های زمان هست که ماجرای ۳۵ هـ را با دقت مطالعه کنند و این پنبه را از گوش هایشان که به تعبیر قرآن «وَلَهُمْ آذَانٌ لَا یَسْمَعُونَ بِهَا» در بیاورند و بدانند که علی زمان تنها نیست و تنها نخواهد ماند چرا که ما از نسل سلمان فارسی و به تعبیر پیامبر مهربانی از نسل سلمان محمدی هستیم.

«لَقَدْ کَانَ فِی قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِأُولِی الْأَلْبَابِ..»

سید محمد مهدی بطحائی گلپایگانی

۲۶ آبان ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha