جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
گزارش هفته کتاب

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه (سلام‌الله‌علیها) گرگان برنامه‌های متنوع در هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، از اهداف نامگذاری هفته کتاب و کتابخوانی است.

خانم سمیه جهان‌تیغ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان به تشریح فعالیت‌های انجام شده در هفته کتاب و کتابخوانی مدرسه خود پرداخت و بیان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، از اهداف نامگذاری هفته کتاب و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: محور اصلی فعالیت‌های هفته کتاب، توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و جایگاه کتاب است؛ بنابراین برنامه‌های متنوعی با محوریت اهمیت و نقش کتاب و کتابخوانی در زندگی، در این هفته اجرا شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان، برگزاری نشست آشنایی با روش مطالعه دروس عمومی را از فعالیت‌های انجام شده برشمرد و تصریح کرد: داشتن روشی منحصر به فرد برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی کمک می‌کند که هر درس با توجه به درجه سختی و ماهیت اصلی آن مطالعه شود.

وی به برگزاری جلسات کتابخوان با محوریت معرفی «کتابی که خوانده‌اید» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: از آن جایی که هدف هفته کتاب، کمک به افزایش مطالعه در جامعه و به خصوص جوانان است، سعی شده با معرفی کتاب، علاقه و کنجکاوی طلاب جهت مطالعه کتاب‌ها برانگیخته شود.

جهان‌تیغ تکریم واقفان کتاب را از دیگر برنامه‌های هفته کتابخوانی خواند و خاطرنشان کرد: در نشست پژوهشی با عنوان «وقف از دیدگاه مقام معظم رهبری» ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و سیره وقف کتاب، از واقفان کتاب نیز تجلیل بعمل آمد.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب را راهی برای ترغیب و ترویج کتابخوانی عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش استفاده از منابع دیجیتالی و همچنین تاکید علماء و بزرگان بر تورق کتاب و تاثیر آن بر مطالعه و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه، نمایشگاهی با بیش از 150 عنوان کتاب و تخفیف ویژه در مدرسه برگزار شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان ادامه داد: تولید محتوا در قالب پوستر، اینوگرافی، ویژه‌نامه و برگزاری مسابقه با موضوع مطالعه و کتاب از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha