جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 1056171
۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
خیاط. بسیج

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که بسیجیان با روحیه مخلصانه بسیجی، احساس مسئولیت و بدون توقع و چشمداشت پای کار هستند، گفت: ما نیز به بسیجی بودنمان افتخار می کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در دیدار حجت الاسلام قنبریان، مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: حقیقتا هرچه امت اسلام، در عمق نظام و انقلاب، جلوتر می روند، به هوشمندی و درایت حضرت امام(ره) در باب تاسیس سازمان بسیج مستضعفین آگاه تر می شوند.

وی با بیان این که هرچه پیش می رویم تداوم و بالندگی انقلاب بیشتر از قبل احساس می شود، تصریح کرد: اگر امروز شاهد تداوم انقلاب هستیم، همه آن به برکت بسیج بوده و بسیج، شجره طیبه ای است که شاخه ها و ریشه های آن در همه جای کشور توسعه و گسترش دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که سازمان بسیج، تنها سازمانی است که به وسعت و گستردگی، در همه جای کشور می تواند حضور داشته باشد، اظهار کرد: بسیج در هر اداره، سازمان، ارگان و نهادی از نزدیکترین تا دورترین اماکن، در همه مجامع علمی، حضوری اثربخش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که در همه ارکان و سطوح کشور، بسیجیان با روحیه مخلصانه بسیجی، با احساس مسئولیت و بدون توقع و چشمداشت پای کار هستند، بیان کرد: امیدواریم فرهنگ بسیج در همه جای کشور، گسترش پیدا کند و ما نیز به بسیجی بودنمان افتخار می کنیم.

وی ضمن اشاره به ساز و کارهای موجود در راستای جهاد تبیین، بر ضرورت تقویت و ارتقا ارتباط و تعامل بسیج اساتید، طلاب و روحانیون با معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه تاکید و عنوان کرد: برگزاری دوره های مهارتی بین این دو سازمان، با استفاده از ظرفیت طلاب حوزه، باید توسعه پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که طلاب باید با روحیه بسیجی در راستای خدمت در جامعه، اثرگذار و نقش آفرین باشند، ادامه داد: تکریم فرهنگ شهادت و ایثارگری، نباید به فراموشی سپرده شود، بلکه باید فرهنگ بسیج در جامعه بیش از پیش تبیین و تقویت شود.

تکریم پیشکسوتان جهاد و شهادت وخانواده آنان، اولویت است

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که پیشکسوتان جهاد و شهادت باید مورد تکریم باشند، افزود: رسیدگی به خانواده این پیشکسوتان، نیز باید در اولویت و دستور کار بوده و برگزاری مراسم تکریم از خانواده آنان، می تواند اثربخش باشد و حوزه در این زمینه، آماده همکاری است.

وی ضمن اشاره به جریان اغتشاشات به وجود آمده در کشور، به دست نسلی که زندگی شان متاثر از فضای مجازی و هدایت جریانات در این فضا بوده است، عنوان کرد: اغتشاشات نیازمند آسیب شناسی است؛ این که نسل جوان از فضای مجازی تاثیر پذیرفته، بدان معناست که باید با آسیب شناسی، یک کار علمی پروژه ای دقیق میان بخشی صورت بگیرد و در همین راستا نیز، سازمان بسیج طلاب همت مضاعف بر بصیرت افزایی و شناخت در میدان برای نسل جوان داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر ضرورت قوی شدن در جریان رسانه، بیان کرد: در زمینه رسانه باید حرفه ای و دقیق تر عمل نمود؛ حوزه و سازمان بسیج طلاب، هر دو باید در عرصه رسانه که امروز اثرگذاری بر نسل جوان دارند، ورود قوی تری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط ضمن اشاره به مساله پذیرش در حوزه، بیان کرد: پذیرش گلوگاه اصلی بوده و در این زمینه، هم کمی و هم کیفی، نیازمند آشنایی افراد هستیم؛ لذا با عنایت به گستردگی سازمان بسیج به ویژه در حوزه دانش آموزی، ضرورت جدی است که نیروهای دانش آموزی خوب و شایسته را به سمت حوزه متمایل نموده و تلاش شود ورودی های حوزه مصدر فرهنگ بسیج باشند.

تفکر فرهنگ و اندیشه بسیجی، باید در جامعه تقویت شود

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون خراسان رضوی با حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه خراسان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام قنبریان در این دیدار، ضمن تبریک حضور ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین خیاط در جایگاه مدیریت حوزه علمیه خراسان، بیان کرد: مجموعه سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون با همه ظرفیت و امکانات، آماده همکاری با حوزه خراسان هستند.

وی ضمن ارائه گزارش از نوع فعالیت های انجام شده در هفته بسیج، تصریح کرد: هفته بسیج امسال، بالغ بر صد نشست بصیرتی در باب جهاد تبیین در مدارس علمیه از سوی پایگاه های ما برگزار شد.

مدیر سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون خراسان برگزاری رزمایش گردان بیت المقدس، اردوهای بصیرتی، آموزش نظامی همراه با غبارروبی مزار شهدا را بعنوان فعالیت های هفته بسیج عنوان کرد.

حجت الاسلام قنبریان ضمن اشاره به سالروز تاسیس سازمان بسیج مستضعفین در سال 58 و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در باب تبیین رسالت بسیجیان، عنوان کرد: تاکید در فضای مدارس و همچنین جامعه اسلامی، باید معطوف به امر تقویت تفکر فرهنگ و اندیشه بسیجی باشد.
شایان ذکراست؛ حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان نیز در این دیدار به تبیین پیشینه شجره طیبه بسیج و رسالت بسیجیان در نظام اسلامی پرداخت.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha