شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
نقده

حوزه/ امام جمعه نقده گفت: در روایات، ائمه معصومین دین داری را منوط به شناخت عقلانی و برهانی و با دلیل عنوان می‌کنند و عمل بدون شناخت مبانی دین نمی‌تواند انسان را از گمراه شدن نجات دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز در جلسه درس اخلاق طلاب خواهر که در مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده برگزار شد، اظهار داشت: معرفت و شناخت حق و احکام و معارف الهی، لازمه دینداری است و عمل مسائل دینی نباید صرف تقلید از والدین باشد.

وی افزود: در روایات، ائمه معصومین دین داری را منوط به شناخت عقلانی و برهانی و با دلیل عنوان می‌کنند و عمل بدون شناخت مبانی دین نمی‌تواند انسان را از گمراه شدن نجات دهد.

امام جمعه نقده تصریح کرد: کسی که وارد وادی طلبگی می‌شود، باید بیش از دیگران به شناخت معارف دینی و مبانی اسلام اهتمام داشته باشد و چرا که طلبگی بدون شناخت از معارف الهی ممکن نیست و لذا کسی که بدون شناخت به دین اقدام کند، با خود درگیر خواهد شد و حتی خودش را هم نمی‌تواند توجیه کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از مردم بدون شناخت مبانی، بسیاری از معارف آن را قبول کرده‌اند و همین امر موجب شده با کمترین وسوسه شیطان از مسیر خارج شده و منحرف شوند و حرف‌های دشمنان و شیاطین را باور کنند و این‌گونه برداشت می‌کنند که هر چه به عنوان اعتقادات باور کرده‌اند، اشتباه بوده است.

حجت الاسلام فصیح‌نیا با اشاره به اینکه عدم شناخت به مبانی و قوانین اسلام، انسان را در دوراهی میان حق و باطل قرار می‌دهد، گفت: آن چه که به انسان جایگاه و مقام می‌دهد ثروت و شهرت نیست، بلکه علم و شناخت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha