پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجۃ الاسلام والمسلمین صفائی بوشہری

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: آمار زکات در ۱۲ سال پیش ۵ میلیون بود اما اکنون در ۹ ماه گذشته ۶۴ میلیارد از امر زکات در امور مردمی استان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان بوشهر اظهار داشت: زکات در استان بوشهر پیشینه کهنی دارد که به دست عالمان، مردم و کشاورزان عزیز ما رقم خورده‌است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: کشاورزان هنگام چیدن خرما یا برداشت گندم اول سهم فقرا را جدا می‌کردند و بهترین محصول خود را به فقرا می‌دادند و این نشان از ریشه‌دار بودن فرهنگ زکات در استان بوشهر است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در ۱۲ سال اخیر حماسه ای با عنوان «نهضت احیای زکات در استان» اجرا شده است، اعلام کرد: آمار زکات در ۱۲ سال پیش ۵ میلیون بود، اما اکنون در ۹ ماه گذشته ۶۴ میلیارد از امر زکات در امور مردمی استان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تا آخر سال پیش‌بینی تأمین ۸۰ میلیارد زکات شده است گفت: سال ۱۴۰۴ طراحی ۱۲۰ میلیارد از حوزه زکات را داریم، بنابراین شورای زکات با تمام توان باید ورود پیدا کنند و این مقدار به علاوه اضافاتی که به این بخش تزریق می‌شود، همه باید در خدمت مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری یادآور شد: پس از آن‌ که به خاطر بخاری‌های نفتی در سیستان و بلوچستان، دانش آموزان دچار آتش سوزی شدند، ما در شورای زکات استان‌ تصمیم گرفتیم تمام بخاری‌های مدارس استان را به غیر نفتی تبدیل کنیم که این امر فورا با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان اجرا شد.

حجت الاسلام والمسلمین بوشهری بیان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر یک‌هزار و ۵۰ مگاوات در نهایت کار می‌تواند تولید برق داشته باشد، اما ما اگر با پول زکات به ۵۰۰ خانوار روستایی پنل‌های خورشیدی بدهیم در مجموع بیش از ‌یک‌هزار مگاوات برق تولید می‌شود که این یعنی بیش از یک نیروگاه اتمی تولید خواهیم داشت.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha