پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
سازمان تبلبیغات

حوزه/ مشاور عالی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور وقایع اخیر را مورد توجه قرار داد و به ضرورت تبیین در جنگ ادراکی اشاره کرد و گفت: نباید فریب جنگ های ادراکی دشمن را خورد و ضروری است که با بصیرت، تبیین و روشنگری در این جنگ ادراکی جهاد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام مصطفی جلالی در کارگاه آموزشی جهاد تبیین انقلاب فاطمی که با هدف توجیه و تبیین مؤثرین و کنشگران اجتماعی ویژه روحانیون، هیئت های مذهبی، مداحان، کانون های فرهنگی و انجمن های اسلامی در اداره کل تبیلغات اسلامی فارس برگزار شد، در خصوص مفهوم ولایت اظهار کرد: ولایت در حقیقت همان پیوند اجتماعی تعریف شده است، هر ولایتی یک محوری دارد و در ادبیات روایی ما ولایت به معنای بافت های عمیق اجتماعی بیان شده است پس به نوعی می توان به جای کلمه ولایت کلمه پیوند را نیز به کار برد.

وی تصریح کرد: در تفسیر کلمه ولایت سه معنا را می توان برداشت کرد که معنای پیوند الهی معنای اول ولایت است، معنای دوم ولایت پیوند عمیق اجتماعی و معنای سوم هم خلافت بلافصل آقا امیرالمومنین(ع) بعد از پیامبر اکرم (ص) است که در معنای سوم ولایت باید گفت به طور کلی جنس زن پیوند آفرین است.

مشاور عالی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: وجود حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) محور ولایت است که در طول ولایت الهی قرار می گیرد، لذا وقتی اسلام و تشیع می خواهد شبکه ولایت خودش را توضیح دهد می‌فرماید «هم فاطمة و ابوها و بعلها و بنوها».

وی در پایان تصریح کرد: اتفاقات اخیر جامعه بیشتر ناشی از جنگ ادراکی دشمن است و لذا داشتن بصیرت و توجه به ظرفیت ها و پیشرفت های داخلی بسیار با اهمیت است، لذا نباید فریب جنگ های ادراکی دشمن را خورد و ضروری است که با بصیرت، تبیین و روشنگری در این جنگ ادراکی جهاد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha