پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
نشست علمی

حوزه/ جلسه دفاعیه سطح سه با موضوع تبیین نظام کلامی خطبه حضرت زهراسلام الله علیها در مسجد پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله مؤسسه معارف اهل بیت علیهم‌السلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پایان نامه سطح سه با موضوع«تبیین نظام کلامی خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها در مسجد پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله» با حضور استاد داور حجت الاسلام والمسلمین عزّالدین رضانژاد و استاد راهنما حجت الاسلام و المسلمین سید حسن طالقانی و نویسنده حجت الاسلام محمدتقی شرعی در مؤسسه معارف اهل بیت علیهم‌السلام برگزار شد.

بر اساس این گزارش: این رساله با هدف بیان و اثبات این حقیقت که معارف و عقاید امامیه از صدر اسلام دارای اصالت می‌باشد و خطبه‌ی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان اولین سند علمی و معارفی بعد از شهادت رسول گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله این حقیقت را ثابت می‌نماید.

همچنین هدف اصلی این رساله تبیین نظام کلامی در این خطبه شریفه است و بیان‌گر این مطلب است که این خطبه دارای منظومه اعتقادی و کلامی بر پایه دستگاه‌های مفهومی منسجم می‌باشد.

این رساله به همراه یک مقدمه در پنج فصل «کلیات و مفاهیم»، «معرفت شناسی و خدا شناسی»، «پیامبر شناسی»، « امام شناسی» و «جهان شناسی، انسان شناسی و معاد» نگارش شده است.

در پایان این جلسه، رساله مذکور موفق به کسب نمره‌ عالی شد. ‌

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha