سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
محسنی

حوزه / کارشناس دینی، دفاع حضرت زهرا(س) را دفاع از اسلام بیان کرد و گفت: از خطبه‌ای که حضرت با سختی و اشک چشم در بین مردم مدینه خواند بر می‌آید که دل حضرت صدیقه طاهره(س) به حال اسلام سوخته است و صرف دفاع از ولایت امیرمومنان(ع) نبوده، بلکه دفاع از اسلام کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید علی اکبر محسنی، شب گذشته در مراسم سوگواری فاطمیه که در هیئت فدائیان حسین(ع) اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه حضرت صدیقه طاهره(س) شخصیتی است که اولین دفاع جانانه و ماندگار را از اسلام و به ویژه شیعه و ولایت امیرالمومنین(ع) داشته است، اظهار داشت: این دفاع در تاریخ تا قیامت ماندگار است، به گونه‌ای که امام زمان(عج) نیز می‌فرمایند الگوی من مادرم فاطمه(س) است.

این کارشناس مذهبی، دفاع حضرت زهرا(س) را دفاع از اسلام بیان کرد و گفت: از خطبه‌ای که حضرت با سختی و اشک چشم در بین مردم مدینه خواند بر می‌آید که دل حضرت صدیقه طاهره(س) به حال اسلام سوخته است و صرف دفاع از ولایت امیرمومنان(ع) نبوده، بلکه دفاع از اسلام کردند.

وی افزود: اسلامی که دین و قرآن معرفی کرده است، چتر ولایت امیرمومنان(ع) و فرزندان حضرت به روی آن باز است، لذا دین ما دین مجزای از اسلام نیست و ما پیرو همان پیامبری هستیم که روز غدیر دست علی(ع) را بلند کرد و اهل سنت نیز در کتب خود نقل کرده‌اند، بنابراین ولایت امیرالمومنین(ع) جزء کارآمدترین رکن زندگی مسلمان واقعی است.

حجت‌الاسلام محسنی، با تأکید بر این که خطبه فدکیه تبیین احکام مختلف اسلام است، تصریح کرد: احکام مختلف اسلام در این خطبه توسط حضرت زهرا(س) شرح و تبیین می‌شود، و جهاد تبیین به معنای واقعی توسط حضرت فاطمه(س) بین مردم مدینه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: اسلام به معنای پیشرفته‌ترین امکانات برای بهترین و سریع‌ترین و دقیق‌ترین حرکت در هر لحظه می‌باشد و مسلمان نیز فردی است که خداوند پیشرفته‌ترین امکانات نرم افزاری برای بهترین زندگی در دنیا و آخرت را به آن داده است، از همین رو است که در سوره مبارکه مائده خداوند می‌فرماید: "الیوم اکملت لکم دینکم".

کارشناس دینی، بی‌رغبتی برخی جوانان به دین را ناشی از رفتار سلیقه‌ای با دین عنوان کرد و گفت: اتفاقاتی که در این ایام افتاد، مدلی از فتنه بود و علی‌رغم آنکه اصل فتنه بد است، اما عوارض آن می‌تواند خوب باشد و انسان می‌تواند خود را در این اتفاقات محک بزند.

وی خاطرنشان کرد: انقلابی بودن به لباس نیست، بلکه به تفکر است، در همین ۴۰ سال انقلاب افرادی بودند که لباس انقلابی بر تن داشتند اما با دشمن لابی می‌کردند، لذا انقلابی واقعی فردی است که از دین می‌آموزد اکنون چه وظیفه‌ای به عنوان مسئول دارد، اصلی که فاطمه زهرا(س) برای آن قیام کردند.

وی با اشاره به سیره و سلوک شهدا در برخورد با بیت المال و در جایگاه مسئولیت، یادآور شد: اگر با فاطمه زهرا(س) به ولایت امیرالمومنین(ع) برسید، اما رفتارها و فکر امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) در زندگی و مرام و انتخاب‌ها نباشد، فاطمی نیستید، بنابراین یکی از فلسفه‌های وجودی اهل بیت(ع) این است که ما شبیه آنها باشیم و دغدغه شباهت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محسنی افزود: یکی از شباهت‌هایی که باید به حضرت زهرا(س) پیدا کنیم، شباهت در دغدغه‌ها، آروزها و دعاها است، هم‌چنان که در دعایی حضرت زهرا(س) می‌فرمایند که تا وقتی زنده باشم که زنده بودنم بر مدار خیر باشد".

وی عنوان کرد: این موضوع یک نشانه است که اگر می‌خواهید زندگی‌تان شبیه زندگی حضرت زهرا(س) شود، باید خیر در آن موج بزند و خیر به معنای بهترین، دقیق‌ترین، سریع ترین و ماندگارترین حرکتی است که در لحظه باید انجام داد و خدا نیز از آن راضی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha