سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
آئین «خوانش وصیت‌نامه سردار سپهد حاج قاسم سلیمانی»

حوزه/ آیین «خوانش وصیت‌نامه سردار سپهد حاج قاسم سلیمانی» و معرفی کتاب همزمان با سالروز شهادت سردار دلها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، آیین «خوانش وصیت‌نامه سردار سپهد حاج قاسم سلیمانی» و معرفی کتاب همزمان با سالروز شهادت سردار فاطمی در محل کتابخانه مرکزی مشهد برگزار شد و در ابتدای این آئین حجت‌ الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت سالروز شهادت سردار فاطمی، حاج قاسم سلیمانی، گفت: وصیتنامه شهید حاج قاسم نه تنها وجه شرعی دارد بلکه می توان از آن به عنوان عصاره زندگی بیش از ۶۰ سال از زندگی فردی نام برد که از بطن جمهوری اسلامی ایران پرورش یافته است.

وی خوانش وصیت‌نامه سردار دلها را بسیار مهم دانست و افزود: این اهمیت از این منظر است که علاوه بر روحیه جهادی و انقلابی ایشان می‌توانیم با روحیه لطیف، انسانی و دیرآشنای او نیز آشنا شویم.

حجت الاسلام سبزیان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب‌اسلامی پس از شهادت حاج قاسم می‌فرمایند «در معرفی حاج قاسم سعی نکنید شخصیتی ماورایی معرفی کنید چرا که این به معنای این است که او دست‌نیافتنی است، بلکه باید حاج قاسم را مانند اسطوره‌ها و معصومین معرفی کنید».

وی اساسی ترین و راهبردی ترین مسیر برای معرفی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در این جمله رهبری عنوان و ابراز کرد: رسالت ما به عنوان مسئولان فرهنگی در راستای معرفی ایشان با این سخن رهبری تعیین و مشخص می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به معرفی کتاب «از چیزی نمی ترسیدم» زندگینامه خودنوشته حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود: وصیت نامه سردار را می توان صحیفه‌ای در عرصه مقاومت دانست. می توان به جرات گفت یکی از نیازهای دنیای بشریت برای پیشروی در مسیر آزادی و ظهور حضرت مهدی(عج) خوانش حداقل یک بار این کتاب است؛ چرا که این کتاب به نوعی تکمیل‌کننده وصیت‌نامه ایشان است.

حجت الاسلام سبزیان در خصوص شخصیت حاج قاسم سلیمانی، گفت: فردی برخاسته از روستایی دورافتاده و محروم در کرمان برای رفع برخی از مشکلات خانواده پا به شهر کرمان می‌گذارد و بعدها تبدیل به فردی می شود که اسطوره دوران خود نام می‌گیرد و مراسم تشییع او تبدیل به یکی از بزرگترین مراسمات دنیا می‌شود.

وی تصریح کرد: حاج قاسم شدن آسان است اما یکی از شروط آن خوانش وصیتنامه و آشنایی با مکتب این سردار می باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: وصیت‌نامه حاج قاسم را گزینشی نخوانید چرا که هر سطر آن می‌تواند مشکل‌گشای بخشی از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه باشد.

وی حاج قاسم را پرورش یافته مکتب امام راحل(ره) دانست و اظهار امیدواری کرد دوران رهبری جمهوری اسلامی ایران به عصر ظهور متصل شود.

در ادامه حاضران به خوانش وصیتنامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند و در پایان نیز کتاب «یک و بیست» اثر علیرضا سکاکی به خوانش بخش هایی از آن پرداخت.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha