شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: سردار سلیمانی شعار «ما می توانیم» را در برابر قدرت‌های تا دندان مسلح به نمایش گذاشت و به عمل تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت لااسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص سردار سلیمانی فرمودند؛ مکتب شهید سلیمانی که در امتداد مکتب امام خمینی(ره) و عاشورا است، باید ابعادش برای نسل حاضر و نسلهای آتی تبیین شود.

وی افزود: «اخلاص» اولین شاخصه‌ مکتب شهید سلیمانی  است؛ حاج قاسم کسی بود که همه‌ی وجود او آهنگ خدا داشت، برای خدا حرکت و جهاد می‌کرد.

امام جمعه ماکو بصیرت را دومین شاخصه سردار سلمیانی عنوان کرد و گفت: بصیرت و آگاهی از زمان یکی از خصوصیاتی است که ائمه معصومین در مورد حضرت عباس (ع) بیان کرده اند و این مسئله در زندگی سردار سلیمانی نمود داشت. کسی که فاقد بصیرت باشد، چشم، گوش و زبان او نیز نمی تواند حقیقت را ببیند و بیان کند و کسی که دارای آگاهی به زمان باشد می تواند دوست و دشمن را تشخیص داده و ترفندهایش را هم بشناسد.

وی اضافه کرد: کارنامه‌ شهید سلیمانی نشانه‌ یک انسان با بصیرت است که در تمام زندگی سیاسی او بصیرت موج می‌زند. حاج قاسم انسان ولایی بود؛ در عصر ما برخی ها شعار ولایت سر می دهند اما در عمل فقدان آن هستند و موضع گیری هایشان نیز این امر را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان این که حاج قاسم سلیمانی ولایتمداری و دفاع از ولایت و اطاعت از ولیّ را از حضرت صدیقه‌ی طاهره(س) آموخت، تصریح کرد: حمایت از مظلومان از مهم ترین خصوصیات سردار سلیمانی بود و برای او عرب و عجم و شیعه و سنی تفاوتی نمی کرد و ایشان این خصیصه را از امام علی (ع) یاد گرفته بود.

وی افزود: مکتب حاج قاسم که امتداد مکتب امامین انقلاب اسلامی است، حمایت از مظلومین یک اصل است و سردار سلیمانی دارای شخصیت مردمی بودند و ما این را در بحران ها و حوادث و سیل و زلزله ها می دیدیم که با این که یک سردار و سرلشکر بود، اما در زمانی که مردم به او احتیاج داشتند در کنارشان بود و نگاه او به مردم و مردم‌داری از نوع نگاه‌های تشریفاتی که دارند، نیست. حقیقتا مردم را دوست داشت.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: شاخصه های فوق که در سردار سلیمانی بیان شد، شاخصه‌ی انقلابی بودن است و چهره‌ی انقلابی، بینش، رفتار و گفتارش هم باید مطابق تفکرش باشد. سردار سلیمانی شعار «ما می توانیم» را در برابر قدرت‌های تا دندان مسلح به نمایش گذاشت و به عمل تبدیل کرد.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha