جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
نشست حوزه خواهران کرمان

حوزه/ استاد حوزه گفت: در شرایط کنونی مصرف بهینه گاز باید لحاظ شود و شرایط سایر هموطنان که در وضعیت نامناسبی قرار دارند مدنظر قرار داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی ظهر امروز در نشست اخلاق هفتگی به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمان در ادامه شرح دعای شریف مکارم الاخلاق با اشاره به درخواست های امام سجاد علیه السلام اظهار داشت: امام علیه السلام دوری از اسراف را از خداوند متعال می طلبند.

وی افزود: اسراف عنوان مهمی است که موارد بسیاری را تحت پوشش قرار می دهد و در قرآن کریم در موارد متعددی از اسراف اشاره شده از جمله اسراف در خوردن به معنای پرخوری و اسراف در انفاق به این معنا که انسان به میزانی از اموال خود ببخشد که برای خود و عائله اش چیزی نماند.

استاد سطح عالی حوزه اظهار کرد: اسلام مانع خوردن و آشامیدن نیست و فقط از اسراف منع می کند. اسراف به عنوان یک صفت برای مستکبرین بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی بیان کرد: بکارگیری نعمت در مکان یا زمان نامناسب از مصادیق اسراف است؛ به طور مثال در شرایط کنونی مصرف بهینه گاز باید لحاظ شود و شرایط سایر هموطنان که در وضعیت نامناسبی قرار دارند مدنظر قرار داده شود.

استاد حوزه، تلف کردن عمر را از مصادیق مهم اسراف دانست و تصریح کرد: سردار سلیمانی در طول زندگی شریف خود بیشترین مواظبت بر استفاده بهینه از زمان و عمر خود را داشت و برای کوچکترین امور نیز بر اساس برنامه ریزی عمل می کرد.

وی اظهار کرد: مقایسه زندگی بزرگانی همچون علمای بزرگ حال حاضر با سایرین نمایانگر این مهم است که اسراف در وقت و کم ارزش بودن زمان در جامعه کنونی بسیار پررنگ است و باید مدیریت شود.

استاد حوزه، در پایان تصریح کرد: هدر دادن زمان و عمر از بزرگترین حسرت هایی است که انسان بر اساس روایات در آخرت دچار آن می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha