چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
نشست حوزه خراسان و نگاهداری و پیروزمند

حوزه/ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از نظام تصمیم‌گیری به‌عنوان نقطه‌ای مهم یاد کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی در عرصه اقتصادی استفاده کرد، زیرا با اینکه تحریم‌ها وجود دارد و اثرگذار است اما همه مشکلات به‌واسطه تحریم نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر بابک نگاهداری در نشست مشترک با حجج اسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه دبیر شورای عالی، علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان و علیرضا پیروزمند عضو هیئت‌علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم در محل مرکز مدیریت حوزه خراسان، از نظام تصمیم‌گیری به‌عنوان نقطه‌ای مهم یاد کرد و گفت: باید نسبت به مواردی که در جامعه در زمینه‌های گوناگون وجود دارد تصمیم مطلوب و به‌موقع گرفته شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز دنیای رسانه به تصویرسازی روایت‌ها پرداخته و رسانه‌های غربی در جهان غالب شده اند، گفت: این امر موجب اثرگذاری آنان در جوامع می‌شود و ازاین‌رو باید در جنگ روایت‌ها قدرت بیابیم و منفعل نباشیم.

همه مشکلات به واسطه تحریم ها نیست

وی به اهمیت توجه بر رشد اقتصادی نیز اشاره و ابراز کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی در عرصه اقتصادی استفاده کرد، زیرا با اینکه تحریم‌ها وجود دارد و اثرگذار است اما همه مشکلات به‌واسطه تحریم نیست.

نگاهداری به ضرورت بازآرایی فرصت‌های توسعه و فرصت‌های مهم در دهه آینده اشاره کرده و گفت: باید با توجه به موقعیت ژئوپولوتیک ایران در خاورمیانه و اینکه ایران در مسیر مبادله‌ها قرار گرفته، برای فعالیت‌های اقتصادی همسایگان و بازآرایی روابط تجاری با آن‌ها برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا در قرن آینده از این جهت خیالی آسوده داشته باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی موقعیت ایران را برای کشورهایی مانند چین، روسیه و هند بهترین فرصت عنوان کرد و گفت: واقعیت این است که انقلاب اسلامی در مقابل جنگ ترکیبی استکبار ایستاده است.

وی تأکید کرد: باید تصویر خوبی از آینده برای جامعه به نمایش بگذاریم و به بهره‌وری و استفاده از سرمایه‌های انسانی در مسیر بازآرایی توجه کنیم؛ همچنین پنجره فرصت جوانان تحصیل‌کرده از ظرفیت‌هایی است که باید بر آن تأکید و اهتمام ورزید.

نگاهداری در ادامه بر اهمیت درک حلاوت و شیرینی سفره علمی و اقتصاد دانش‌بنیان بر جامعه تأکید کرد تا در پیشرفت و رشد آینده بهتر گام برداشته شود.

تأثیرگذاری انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین پیروزمند نیز در این جلسه با بیان اینکه انقلاب اسلامی حادثه‌ای تأثیرگذار و نافذ در کشور بود و همچنان نفوذ آن ادامه دارد، گفت: این دستاور به‌طور حتم پشتوانه‌ای داشته که باید در سنجش‌ها و رصد آینده به آن توجه داشت.

وی افزود: اگر در سنجش‌ها به رصد موارد فراکلان و برآیندها بپردازیم، حرکت‌های انجام‌شده مایه امیدواری می‌شود و اگر فقط به مسائل خرد توجه کنیم توفیقی حاصل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیروزمند با بیان اینکه غرب نسبت به زمان از ما جلوتر است، گفت: انقلاب اسلامی در عین حال پیشرفت‌های حیرت‌انگیزی داشته و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، راهی را می‌رود که تاکنون کسی نرفته است.

عضو هیئت‌علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم، شناخت صحنه و میدان نبرد و مقاومت را لازمه حرکت پیش رو دانست و گفت: بر اساس فراتحلیل‌ها در نقطه امیدوارکننده‌ای هستیم و ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده و رقیب نیز از این توانمندی نگران شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha