پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
شهید عاشوری

حوزه/ حجت الاسلام محمد امیری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان بوشهر با گرامیداشت دهه فجر، یکی از ویژگی های حجت الاسلام والمسلمین شهید ابوتراب عاشوری را خدمات اجتماعی او عنوان کرد و گفت: برخی از فعالیت های اجتماعی که در زمان حال حاضر از سوی مرکز خدمات صورت می گیرد، شهید عاشوری خود به صورت جهادی در دوران خود انجام می داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جمعی از روحانیون مراکز حوزوی و تبلیغی استان، همچون حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به همراه معاونان، مدیر مرکز خدمات حوزه و نیز مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان امروز در آغازین روز دهه مبارک فجر با حضور بر سر مزار حجت الاسلام والمسلمین شهید شیخ ابوتراب عاشوری، با آرمان های انقلاب و شهدا تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در این آیین شهید عاشوری را پرچمدار انقلاب اسلامی در استان دانست و گفت: شهید عاشوری را می توان الگوی مناسبی به جهت سیاسی، انقلاب، فرهنگی و مذهبی دانست، این شهید فکر روشنی داشته است و همواره سعی می کرده جامعه را در مسیر صحیح هدایت و همراهی کند.

حجت الاسلام محمد امیری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان بوشهر با گرامیداشت دهه فجر، یکی از ویژگی های حجت الاسلام والمسلمین شهید ابوتراب عاشوری را خدمات اجتماعی او عنوان کرد و گفت: برخی از فعالیت های اجتماعی که در زمان حال حاضر از سوی مرکز خدمات صورت می گیرد، شهید عاشوری خود به صورت جهادی در دوران خود انجام می داده است.

حجت الاسلام محمد قادری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز با تبریک ایام پیروزی انقلاب به وجه تبلیغی حجت الاسلام والمسلمین شهید ابوتراب عاشوری اشاره کرد و گفت: این شهید در دوران انقلاب طلاب و روحانیون را برای انجام امور تبلیغ به مناطق مختلف می فرستاد و از این جهت یک وجه مشترکی با سازمان تبلیغات دارد.

گفتنی است، شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری، فرزند شیخ عباس به سال ۱۳۱۲ شمسی در روستای حیدری، از توابع دشتی در خانواده ای روحانی که سابقه ای دیرین در تبلیغ داشتند، دیده به جهان گشود.

شهید عاشوری در روز سیزدهم آبان، هنگامی که مشغول وضو گرفتن بود، پس از حمله مزدوران پهلوی با شلیک مستقیم چند گلوله در حضور خانواده ی خویش به شهادت رسید.

از شهید ابوتراب عاشوری چهار فرزند پسر به نام های روح الله، محمد صادق (معروف به حبیب)، محمد باقر، رضا و پنج فرزند دختر به نام های زهرا، معصومه، صدیقه، فاطمه و رقیه به یادگار مانده است.

حجت الاسلام محمد صادق(حبیب) عاشوری فرزند شهید عاشوری با اشاره به ویژگی های برجسته ی پدرش می گوید: «اخلاص و صداقت از جمله ویژگی ایشان بود؛ ایشان هر کاری را که انجام می داد فقط برای رضای خدا بود و اگر احساس می کرد ذره ای تظاهر در کاری است یا منجر به خودنمایی می شود انجام نمی داد. یکی دیگر از ویژگی های ایشان هم این بود که از همان سال های اولیه تا موقع شهادت لحظه ای از تبلیغ، ارشاد، ذکر و اظهار عشق به اهل بیت(علیهم السلام) باز نایستاد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha